افزایش ۸ برابری بیماران کرونایی در اهواز

تاریخ انتشار: دوشنبه 4 بهمن 1400 | 08:49 ق.ظ
افزایش ۸ برابری بیماران کرونایی در اهواز دبیر شورای سلامت اهواز از افزایش ۸ برابری آمار بیماران کرونایی اهواز طی ۲ هفته اخیر خبر داد.

مهران احمدی بلوطکی گفت:  با توجه به اینکه یک درصد از نمونه‌های مثبت کرونا برای بررسی بیشتر به انستیتو پاستور تهران ارسال می‌شود باید تصور کرد که موارد بسیاری از اُمیکرون در سطح شهر وجود دارد.

دبیر شورای سلامت اهواز می‌گوید:  علائم اُمیکرون ابتدایی و حتی ممکن است به شکل یک حساسیت جزئی بروز پیدا کند.

به گفته این مقام مسئول  سیر بیماری اُمیکرون از مراجعان سرپایی به سمت بستری در حال حرکت است بنابراین مهمترین راه پیشگیری و جلوگیری از انتقال بیماری، تزریق واکسن است.

احمدی بلوطکی با تاکید بر تزریق دُز سوم واکسن از بین واکسن‌های موجود و در دسترس، از سازمان‌ها و گشت‌های نظارتی خواست نسبت به انجام واکسیناسیون حساسیت بیشتری داشته باشند.

او می‌گوید: افراد واکسن زده باید ماسک را فراموش نکنند و مراکز خدماتی دارای ارباب رجوع باید زدن ماسک از سوی افراد را جدی بگیرند چرا که تعدادی از افراد، ناقل بدون علامت هستند و باعث فعال ماندن چرخه بیماری در جامعه می‌شوند.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: با توجه به کاهش دما و بسته بودن درب‌ها در ادارات، لازم است نسبت به جانمایی و نصب تهویه اقدام جدی به عمل آید.

به گفته این مقام مسئول  همه نوع واکسن‌های کووید ۱۹ به میزان لازم در مراکز واکسیناسیون موجود است و در جهت  رفاه حال مردم، علاوه بر فعال بودن پایگاه‌های تجمیعی در شهر اهواز، کلیه مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی از ساعت ۸ تا ۱۴ خدمات واکسیناسیون کرونا را ارائه می‌دهند و همچنین ۷ مرکز خدمات جامع سلامت در شهر اهواز تا ساعت ۲۰ مشغول فعالیت هستند.

بلوطکی گفت: ممکن است روند طولانی بیماری عاملی در کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی باشد و  با توجه به شرایط کنونی بهترین اقدام برای پیشگیری از این بیماری واکسیناسیون، استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و شستشوی دست‌ها است.

او گفت:  شهروندان باید هرچه سریعتر جهت انجام واکسیناسیون دُز سوم با واکسن‌های موجود اقدام کنند.

در حال حاضر تمام شهر‌های استان خوزستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار