شهردار اهواز در گفتگوی تلویزیونی با شبکه جام جم: تنوع اقوام در اهواز برای پیشرفت این شهر یک فرصت فرهنگی ویژه است

تاریخ انتشار: دوشنبه 4 بهمن 1400 | 11:06 ق.ظ
شهردار اهواز در گفتگوی تلویزیونی با شبکه جام جم: تنوع اقوام در اهواز برای پیشرفت این شهر یک فرصت فرهنگی ویژه است رضا امینی شامگاه یکشنبه ۳ بهمن در برنامه شب نشینی که به صورت زنده از شبکه بین‌المللی جام جم پخش می‌شد ضمن گرامی داشت میلاد باسعادت حضرت فاطمه الزهرا (س) و روز زن اظهار کرد: مختصات شهر اهواز به عنوان مرکز استان راهبردی و استراتژیک خوزستان، استان زر خیز و مقاومی که افتخارات زیادی در […]

رضا امینی شامگاه یکشنبه ۳ بهمن در برنامه شب نشینی که به صورت زنده از شبکه بین‌المللی جام جم پخش می‌شد ضمن گرامی داشت میلاد باسعادت حضرت فاطمه الزهرا (س) و روز زن اظهار کرد: مختصات شهر اهواز به عنوان مرکز استان راهبردی و استراتژیک خوزستان، استان زر خیز و مقاومی که افتخارات زیادی در ۸ سال دوران دفاع مقدس دارد، جاذبه‌های زیاد گردشگری و بازسازی پس از دوران جنگ دارد اما هنوز با شأن و جایگاه اهواز و خوزستان فاصله‌ی زیادی دارد.

وی افزود: خوزستان سرزمین اقوام و اهواز شهر زیبایی‌هاست، پل‌های زیبا و جاذبه‌های گردشگری زیبایی در شهرهای استان وجود دارد و بنده افتخار این را دارم که در شهرداری اهواز به مردم خدمت می‌کنم.

شهردار اهواز با اشاره به جاذبه‌های گردشگری اهواز و خوزستان اضافه کرد: از زمان حضور در شهرداری اهواز برنامه‌های خوبی در جهت زیست پذیر شدن شهر اهواز با استفاده از عناصر طبیعی مانند رودخانه کارون که یکی از عناصر مهم و محرک توسعه شهر اهواز است، داریم، این امید را داریم که شهروندان عزیز اهوازی پیشرفت، توسعه و آنچه که حق شهر و شهروندان اهواز است را شاهد باشند.

وی با اشاره به اینکه شهروندان در ایام عید و پس از آن حاصل نتایج کار شهرداری را خواهند دید تصریح کرد: باید بپذیرم که دوران ۸ سال دفاع مقدس، حمله همه جانبه دشمن و تخریب‌هایی که صورت گرفته آثار طولانی مدتی داشته و باید همه ی ما تلاش مضاعفی داشته باشیم و بنده نیز در کنار مدیران توانمند خوزستان با هم افزایی و تعامل با پشتوانه مردم خون گرم اهوازی که منتظر خروجی مناسب هستند، حق و شأن آنها را ادا کنیم.

امینی با اشاره به سیل سال ۹۸ خوزستان و اهواز ادامه داد: متأسفانه این سیل علی رغم تلاش‌هایی که صورت گرفت اثرات مخربی را به رودخانه وارد کرده اما امروز یک تعامل و هم افزایی همگانی میان تمام دستگاه‌های اهواز شاهد هستیم تا یکی از خروجی‌هایی که شاهد آن باشیم احیا و زنده سازی حاشیه کارون باشد.

وی ضمن تقدیر از مجموعه مدیریتی استان، امام جمعه اهواز و اعضای شورای اسلامی اهواز گفت: حق کارون و مردم اهواز شرایط حال حاضر نیست حتماً باید حاشیه کارون به حاشیه‌ای زیبا تبدیل شود و با فراهم آوردن فرصت‌های مناسب سرمایه گذاری، کارون به یکی از زیباترین رودخانه‌های طبیعی کشور تبدیل شود.

شهردار اهواز با اشاره به حمایت همگانی برای توسعه اهواز و خوزستان تاکید کرد: نسبت به توسعه اهواز با توجه به قابلیت‌هایی که دارد بسیار امیدواریم، اقوام مختلف، احزاب و تفکرهای مختلف سیاسی و حمایت حاکمیت فرصت انگیزشی مناسبی برای ما هستند تا با یک زمان بندی و ایجاد زیرساخت‌هایی بتوانیم قطار مدیریت شهری را با استفاده از تجارب شهردارها و شوراهای گذشته، در ریل خود قرار دهیم.

شهردار اهواز با نام بردن از اقوام مختلف اهواز و تنوع قومی در این شهر توضیح داد: تنوع اقوام برای پیشرفت و توسعه شهری به ویژه در بخش فرهنگی یک فرصت است، پشتوانه‌های مردمی و توانمندی‌های فرهنگی و هنری اقوام امروزه باعث شده است اهواز جایگاه ویژه‌ای در کشور داشته باشد.

وی با بیان اینکه مردم از توسعه شهری حمایت می‌کنند افزود: در محلات مختلف شهر با اقبال خوبی در خصوص برنامه‌های زیرساختی مواجه شدیم، با برنامه‌هایی که مدیریت شهر برای توسعه عدالت فضایی و مکانی پیش بینی کرده امیدواریم بتوانیم قول‌هایی که به مردم داده‌ایم و در حال فراهم کردن زیر ساخت‌های آنها هستیم را عملی کنیم.

امینی در خصوص برنامه‌ها و حمایت از سرمایه گذاری ها خاطرنشان کرد: راه پیشرفت و توانمندی شهر و استفاده از ظرفیت‌های مادی و معنوی، مشارکت مردمی و حضور سرمایه گذاران در بخش‌های مختلف اهم از معنوی، فرهنگی و کالبدی و زیرساختی در شهر می‌باشد.

وی با اشاره به جاذبه‌های گردشگری اهواز و نقش سرمایه گذاری در توسعه صنعت گردشگری تصریح کرد: با ظرفیت‌هایی که شناسایی کرده‌ایم آماده استقبال از سرمایه گذاران هستیم تا با اعتماد به شهرداری شرایط ویژه‌ای برای گردشگری اعم از ساحل کارون، مکان‌های فرهنگی، تفرجگاه‌ها و تفریحگاه‌ها و عناصر توسعه را فراهم کنیم.

شهردار اهواز در ادامه با اشاره به صنایع مختلف و فعال در خوزستان بیان کرد: از صنایعی که در شهر و حاشیه اهواز هستند می‌توانیم با قدری هماهنگی بیشتر به عنوان ظرفیت توسعه در اختیار مردم قرار دهیم، نکته کلیدی و مهم در این حوزه تعامل و همدلی میان مردم و مسئولین است که می‌تواند یک وحدت برای پیشرفت و توسعه شهر ایجاد کند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار