مالکان زمین‌های مجاور حریم شهرهای خوزستان برای الحاق به محدوده‌ شهری تقاضا دهند

تاریخ انتشار: دوشنبه 4 بهمن 1400 | 10:12 ق.ظ
مالکان زمین‌های مجاور حریم شهرهای خوزستان برای الحاق به محدوده‌ شهری تقاضا دهند معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: تمامی مالکانی که در حریم و مجاور محدوده شهرهای استان زمین دارند می‌توانند تقاضای الحاق زمین خود به محدوده شهری ارائه کنند.

محمدحسین پناهی فر دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اظهارداشت: مالکان اینگونه زمین ها تا پایان دهه مبارک فجر مهلت دارند در راستای قانون جهش تولید مسکن تقاضای الحاق زمین خود را به ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌ها ارائه کنند.

وی با تاکید بر اینکه الحاق اینگونه زمین‌ها به محدوده شهری منوط به موافقت شورای برنامه‌ریزی استان ، شورای عالی مسکن و توافق نهایی با سازمان ملی زمین و مسکن است گفت: نحوه توافق با مالکان چنین زمین‌هایی دارای رویه‌ای است که باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان یادآور شد: بر اساس توافق های مشابه قبلی با دیگر مالکان، افراد متقاضی باید زمین خود را به دولت منتقل کنند که پس از کسر معابر و سرانه های عمومی و ۱۰ درصد سهم شهرداری و نیز کسب نظر کارشناس رسمی و هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن، معوض زمین به متقاضی اختصاص خواهد یافت.

پناهی فر افزود: معوض زمین فرد متقاضی، متناسب با ارزش زمین تا حدود ۵۰ درصد پلاک‌های خالص مسکونی و تجاری تفکیک شده به مالک در قالب تهاتر انتقال می‌یابد و سایر قطعات مسکونی در قالب طرح جهش تولید مسکن به افراد فاقد مسکن واجد شرایط که در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند در آن شهرها اختصاص داده خواهد شد.

بر اساس این گزارش، الحاق زمین های مجاور و در حریم شهرها به محدوده های شهری در صورت موافقت شورای برنامه‌ریزی استان خوزستان و همچنین تایید شورای عالی معماری و شهرسازی کشور اجرایی خواهد شد؛ در غیر این صورت فرآیند الحاق زمین های مذکور اجرایی نمی شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار