بیش از ۲ هزار میلیارد پروژه زیرساختی برق در خوزستان آماده افتتاح است

تاریخ انتشار: چهارشنبه 6 بهمن 1400 | 10:20 ق.ظ
بیش از ۲ هزار میلیارد پروژه زیرساختی برق در خوزستان آماده افتتاح است مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: ۱۶ پروژه در بخش‌های پست، خطوط برق و نیروگاه مقیاس کوچک که عمدتا پروژه‌های زیرساختی و مهم هستند با ارزش سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان، در ایام مبارک دهه فجر در خوزستان آماده افتتاح هستند. محمود دشت‌بزرگ با اشاره به پروژه های آماده افتتاح در دهه فجر […]

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: ۱۶ پروژه در بخش‌های پست، خطوط برق و نیروگاه مقیاس کوچک که عمدتا پروژه‌های زیرساختی و مهم هستند با ارزش سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان، در ایام مبارک دهه فجر در خوزستان آماده افتتاح هستند.

محمود دشت‌بزرگ با اشاره به پروژه های آماده افتتاح در دهه فجر سال جاری اظهار کرد: در بخش پست‌ها ۸ پروژه به ظرفیت ۱۲۰۲ مگاولت آمپر، بخش خطوط ۴ پروژه به ظرفیت ۶۰ کیلومتر مدار، ۲ پروژه در بخش فیبر نوری به ظرفیت ۳۶ کیلومتر، یک بی ۱۳۲ کیلوولت و یک نیروگاه مقیاس کوچک به ظرفیت ۲۵ مگاوات در شهرهای مختلف استان آماده افتتاح رسمی هستند.

وی بیان کرد: از این تعداد پروژه، سرمایه‌گذاری ۱۳ پروژه توسط این شرکت و سه پروژه با فراهم کردن بستر و سیاست‌گذاری مناسب توسط سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان افزود: از جمله شاخص‌ترین این پروژه‌ها می‌توان به پست ۴۰۰ به ۱۳۲ کیلوولت پیروزان و خطوط آن و پست ۲۳۰ به ۳۳ کیلوولت صنایع در اهواز، پست ۱۳۲ به ۳۳ کیلوولت پیام، نیروگاه مقیاس کوچک میانرود در شهرستان دزفول، پست ۱۳۲ به ۳۳ کیلوولت سرو در دشت آزادگان و پست ۴۰۰ کیلوولت GIS شهید آبکار و خط دومداره ورودی آن در خرمشهر اشاره کرد.

دشت بزرگ با بیان اینکه کلانشهر اهواز به تنهایی با ۷ پروژه بیشترین پروژه‌های آماده افتتاح را دارد، تصریح کرد: از جمله این پروژه‌ها که باعث تقویت رینگ ۱۳۲ کیلوولت و تکمیل رینگ ۴۰۰ کیلوولت اهواز شده، پست ۴۰۰ کیلوولت پیروزان با ترانسی به ظرفیت ۳۱۵ مگاولت آمپر است که با طراحی ابرترانسی به ظرفیت بالا و مشخصات جدید و مقاوم در برابر تغییرات اقلیمی مثل دمای بالا و پدیده ریزگرد، نقش ویژه‌ای در تامین برق کلانشهر اهواز و پایداری آن خواهد داشت.

وی عنوان کرد: خط و پست برق ۴۰۰ کیلوولت GIS شهید آبکار (فولاد جهان آرا اروند) که اولین پست ۴۰۰ به ۳۳ کیلوولت GIS در خوزستان در زمینه تامین برق مشترکین است در خرمشهر آماده افتتاح است. این پست که با هدف تامین برق کارخانه فولاد جهان آرا اروند احداث شده ۶۵۰ مگاولت آمپر ظرفیت دارد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با اشاره به آماده افتتاح بودن نیروگاه میانرود دزفول گفت: این نیروگاه ۲۵ مگاواتی، در شمال خوزستان وارد مدار می‌شود تا بخشی از محدودیت تولید برق و محدودیت خطوط فوق توزیع را در این ناحیه جبران کند.

دشت بزرگ اظهار کرد: همه این پروژه‌ها که با هدف تقویت زیرساخت‌های برق در خوزستان برنامه‌ریزی، تامین مالی و احداث شده‌اند، باعث افزایش پایداری شبکه برق به طور خاص در محل‌هایی که احداث شده‌اند و به طور کلی در خوزستان می‌شوند.

وی بیان کرد: این شرکت وظیفه تامین و انتقال برق در شبکه انتقال و فوق توزیع در دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد و با توجه به ظرفیت‌ها و نیازهای هر منطقه و منابع مالی در اختیار، پروژه‌هایی را برنامه‌ریزی و وارد مدار خواهد کرد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار