نشست مدیران شرکت‌های نفت و گاز اروندان و مناطق نفتخیز جنوب برگزار شد

تاریخ انتشار: چهارشنبه 6 بهمن 1400 | 15:42 ب.ظ
نشست مدیران شرکت‌های نفت و گاز اروندان و مناطق نفتخیز جنوب برگزار شد نشست مشترک مدیران عامل شرکت‌های نفت و گاز اروندان و مناطق نفتخیز جنوب به منظور بالا بردن همکاری‌های دوجانبه با حضور جمعی از مدیران و روسای فنی و تولید هر دو شرکت برگزار شد.  در این نشست مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت : ایجاد ارتباط قوی  بین شرکت‌های نفتی کشور و نفت و […]

نشست مشترک مدیران عامل شرکت‌های نفت و گاز اروندان و مناطق نفتخیز جنوب به منظور بالا بردن همکاری‌های دوجانبه با حضور جمعی از مدیران و روسای فنی و تولید هر دو شرکت برگزار شد.

 در این نشست مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت : ایجاد ارتباط قوی  بین شرکت‌های نفتی کشور و نفت و گاز اروندان با هدف بهره وری و تقویت عملکرد آنها ضروری است.

علیرضا دانشی اظهارداشت: متاسفانه شرکت‌های نفتی کشور به دلیل برخی دیدگاه‌های مدیریتی خاص طی سال‌های گذشته به چند تکه تبدیل شدند که این امر باعث ایجاد ضعف‌هایی شده است.

وی بیان‌داشت: به‌همین منظور برای اینکه بتوان بخشی از این ضعف‌ها جبران شوند باید  تعامل و همکاری‌های مشترک بین بخشی تقویت شوند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با تاکید بر اینکه همکاری بین بخشی شرکت‌های نفتی منطقه و بکارگیری از ظرفیت‌های موجود در راستای بهبود عملکرد و اهداف اقتصادی کشور ضروری است گفت: شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و همچنین شرکت نفت و گاز اروندان شیوه نامه‌های همکاری تدوین خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت مناطق نفتخیز جنوب یکی از مهمترین زمینه‌های همکاری مشترک بین این شرکت و همچنین شرکت نفت و گاز اروندان را انجام فعالیت‌های پژوهشی دانست و گفت: بر اساس علوم مخازنی، نزدیک به هفت نوع تله نفتی در دنیا وجود دارد اما تاکنون در ایران بر روی سه نوع از این تله‌ها کار مطالعاتی صورت گرفته است.

دانشی اضافه‌ کرد: برای ورود به این بخش از همکاری‌های مشترک، نیاز است که در قالب کمیته‌های کارشناسی، برنامه‌ریزی منسجمی بین این دو شرکت‌انجام شود.

وی تصریح کرد: انتقال نفت (از طریق خطوط) یکی دیگر از زمینه‌های همکاری مشترک محسوب می‌شود که به افزایش بهره‌وری و شتاب در تولید منجر خواهد شد.

مدیر عامل شرکت مناطق نفتخیز جنوب با تاکید بر اینکه ظرفیت واحدهای تعمیراتی، آزمایشگاهی، بازرسی فنی این شرکت در اختیار شرکت نفت و گاز اروندان خواهد بود گفت: این ظرفیت‌ها به عنوان سرمایه‌های ملی و سازمانی باید با تعامل و همکاری بین بخشی مورد استفاده قرار گیرند.

وی همچنین به برگزاری نمایشگاه تخصصی صنعت نفت و حفاری خوزستان از ۱۸ تا ۲۱ بهمن امسال در اهواز اشاره کرد و گفت: به دعوت شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، فعالان صنعت نفت برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس در این نمایشگاه حضور خواهند داشت که فرصتی مناسب برای ارائه توانمندی‌های کشور در زمینه صادرات خدمات فنی مهندسی خواهد بود.

دانشی اضافه‌کرد: همچنین ایجاد یک نمایشگاه دائم و کاربردی ویژه صنعت نفت کشور در محدوده منطقه آزاد اروند و شهر خرمشهر (در مجاروت با کشور عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس) باید در برنامه‌های کاری روابط عمومی شرکت‌های مناطق نفتخیز جنوب و نفت و گاز اروندان قرار گیرد و از هر دو روابط عمومی خواست پیگیر موضوع مکان این امر مهم باشند.

در این نشست مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان با اشاره به وجود تکنولوژی و تاسیسات بروز صنعت نفت در گستره فعالیت این شرکت گفت: صادرات دانش فنی به کشورهای همسایه ایران از اولویت ها و برنامه‌های کاری نفت و گاز اروندان محسوب می شود.

عبداله عذاری اهوازی اظهارداشت: حضور در بازار صادرات دانش فنی با هدف ارزآوری برای کشور یکی از راهبردهای اصلی شرکت نفت و گاز اروندان خواهد بود.

وی بیان داشت: در این رابطه، تعاملات و هماهنگی‌هایی نیز با دستگاه دیپلماسی کشور انجام شده که امکان صادرات دانش فنی موجود توسط این شرکت را فراهم خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان با بیان اینکه این چشم انداز از طریق  همکاری بین بخشی و تعامل نزدیک با شرکت ملی نفت ایران و شرکت مناطق نفتخیز جنوب محقق می شود گفت: تاسیسات موجود در گستره فعالیت شرکت نفت و گاز اروندان از  تکنولوژی‌های روز دنیا برخوردار است که ره‌آورد تعیین شده برای صادرات دانش فنی مهندسی این شرکت با کمک بدنه کارشناسی صنعت نفت عملی می شود.

وی نیروی انسانی موجود در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب را از جمله منابع کارشناسی توانمند در حوزه‌های تخصصی عنوان کرد و گفت: ارتباط بین شرکت‌های نفتی باعث هم‌افزایی و تسهیل امور خواهد شد که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

عذاری اهوازی یادآورشد: شرکت نفت و گاز اروندان نیز به عنوان یک شرکت جوان و مهم از لحاظ مفدار نفت تولیدی و واقع بودن در یک نقطه حساس میدان مشترک و مرزی در صنعت نفت از توانایی‌های تخصصی لازم برخوردار است که می تواند در مسیر تحقق چشم اندازهای تعریف شده شرکت ملی نفت ایران گام بردارد.

به گفته وی توانایی‌های لجستیکی، فنی و عملیاتی موجود این شرکت ها، زمینه بسیار مناسب برای همکاری مشترک با شرکتهای نفتی الخصوص مناطق نفتخیز است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان در بخش دیگری از این نشست بیان داشت: بازنگری در تفاهمنامه‌های منعقد شده بین مناطق نفتخیز جنوب و شرکت اروندان که در سال‌های گذشته منعقد شده اند بسیار ضروری است.

عذاری اهوازی با اشاره به اینکه شرکت‌های ملی مناطق نفتخیز جنوب و نفت و گاز اروندان تولید کننده ۹۰ درصد نفت کشور محسوب می‌شوند افزود: این شرکت‌ها توانایی افزایش بهره وری در تولید و همچنین تاسیسات صنعت نفت را دارند که باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان همچنین بر ضرورت دایر کردن نمایشگاه دائمی صنعت نفت در مجاروت با مرز عراق و در شهر خرمشهر اشاره کرد و گفت: ارائه دستاوردها و معرفی توانمندی‌های صنعت نفت کشور در این نمایشگاه باعث توسعه مبادلات تجاری در بخش صادرات خدمات فنی مهندسی کشور خواهد شد.

گفتنی است، در این‌نشست، مدیران رده‌های مختلف شرکت‌های نفت و گاز اروندان و مناطق نفتخیز جنوب در امور تولید و فنی در خصوص چگونگی همکاری‌های مشترک ، نکات و مسائلی تشریح کردند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار