نصب اشل قرائت تراز دریاچه سد تنظیمی آریوبرزن

تاریخ انتشار: چهارشنبه 6 بهمن 1400 | 09:42 ق.ظ
نصب اشل قرائت تراز دریاچه سد تنظیمی آریوبرزن مدیر دفتر پایداری سازه سد و نیروگاه مارون از نصب اشل قرائت تراز دریاچه سد تنظیمی آریوبرزن توسط کارشناسان این شرکت خبر داد.

 ” مهدی درویش پسند ” گفت : تراز آب ، یکی از ضروری ترین مسائل در جهت قرائت و تحلیل داده ها، تنظیم و برنامه ریزی دبی ورودی و خروجی سدها به شمار می آید.

وی افزود: پروژه نصب اشل قرائت تراز دریاچه در سد آریوبرزن از زمان ساخت تاکنون، به مرحله اجرا در نیامده بود و در این مدت، توسط خطوط رنگی با دقت پایین قرائت انجام می شد، لذا پس از خرید اشل و پلاک های مربوطه از جنس لعابی با هماهنگی واحد ایمنی با بررسی خطرات و مشکلات پروژه، همزمان گواهی نامه های صلاحیت ایمنی جرثقیل و تجهیزات جانبی آن اخذ گردید .

وی تصریح کرد: این پروژه ، با نظارت کارگاهی کارشناسان دفتر مدیریت پایداری سازه سد و نیروگاه شرکت بهره برداری از سد و نیروگاه مارون با قرارگیری جرثقیل ۲۰ تنی و ارسال نفرات فنی توسط سبدی نفربر بر روی ارتفاع بالادست بدنه سد آریوبرزن انجام گردید.

مدیر دفتر پایداری سازه سد و نیروگاه مارون افزود : این پروژه طی یک روز و با حضور اکیپ آتش نشانی و آمبولانس و نیز یک قایق بصورت آماده به کار درون مخزن جهت پوشش شرایط اضطراری، حضور مستمر نظارت و کارشناسان ایمنی و همچنین با همکاری پرسنل واحد بهره برداری سد آریوبرزن به پایان رسید.

گفتنی است سدآریوبرزن از نوع بتنی و با ارتفاع ۴۷ متر از پی و با حجم هفت میلیون مترمکعب در چهار کیلومتری پایین دست سدمخزنی مارون قرار گرفته است که جهت تنظیم آب پایین دست در زمان های خاموشی واحدهای نیروگاه مارون استفاده میگردد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار