سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز:احتمال اوج‌گیری کرونا در تعطیلات نوروز وجود دارد

تاریخ انتشار: شنبه 21 اسفند 1400 | 11:51 ق.ظ
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز:احتمال اوج‌گیری کرونا در تعطیلات نوروز وجود دارد سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: مجموعه بهداشت و درمان خوزستان با توجه به تعطیلات عید نوروز و آیین‌های پیش رو باید آمادگی لازم را داشته باشد زیرا احتمال شعله ور شدن مجدد کرونا وجود دارد.

دکتر محمدحسین سرمست روز شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا خوزستان، در محل استانداری بیان کرد:با توجه به نزدیک شدن به تعطیلات نوروز مجموعه بهداشتی و درمانی خوزستان آمادگی لازم را دارد تا آمار بیماران مبتلا به کرونا افزایش پیدا نکند.

وی گفت:در هفته منتهی به ۲۰ اسفند روند مراجعان و بستری‌های ناشی از کرونا در خوزستان کاهشی بوده اگرچه مراقبت‌ها همچنان با قوت باقی است.

وی افزود: هفته گذشته ۴۵ درصد کاهش مراجعه و بستری ناشی از کرونا در خوزستان داشتیم و سیر بیماری نسبت به قبل آهسته تر شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: میزان مراجعه به مراکز درمانی در خوزستان نسبت به هفته قبل کمتر شده و در حدی ثابت مانده و این موضوع باعث شد که از وضعیت قرمز کرونایی خارج شویم اگرچه شهرهای بزرگ خوزستان همچنان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی افزود: در شبانه روز گذشته ۲ هزار و ۷۱۸ نفر با علایم کرونا به مراکز درمانی و بیمارستان‌های خوزستان مراجعه کردند که ۲ هزار و ۶۲۴ نفر از آنها به صورت سرپایی درمان شدند.

بستری ۴۳۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های خوزستان

سرمست با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ۳۹ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های خوزستان بستری شدند گفت: ۴۳۰ بیمار کرونایی هم اکنون در بیمارستان‌های خوزستان بستری بوده که از این تعداد ۲۲۸ نفر در بخش های عادی و ۲۰۲ نفر در بخش‌های ویژه بستری هستند، ضمن اینکه ۴۷ بیمار اینتوبه‌ای داریم.

وی افزود: اگرچه پیک اُمیکرون کوتاه و دامنه آن نسبت به پیک‌های قبلی ۴۰ درصد کمتر بوده، اما واکسیناسیون و مجموعه نظارتی بهداشت و درمان در کنترل بیماری موثر بوده است که جا دارد از فرمانداران، بسیج و هلال احمر تشکر کنیم.

سرمست گفت: با توجه به خستگی کادر بهداشت و درمان می توان به برخی از آنها مرخصی محدود داد تا از خستگی آنها کاسته شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: تذکر زیاد برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی باعث خستگی مردم و نهادهای دولتی شده که می‌توان این روند را با تذکر حداقلی ادامه داد.

هم اکنون یک شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، هفت شهرستان نارنجی، ۱۸ شهرستان زرد و یک شهرستان آبی کرونایی هستند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار