آغاز طرح تشکیل نظارت بر کالا‌های اساسی کشاورزی

تاریخ انتشار: یکشنبه 22 اسفند 1400 | 10:09 ق.ظ
آغاز طرح تشکیل نظارت بر کالا‌های اساسی کشاورزی طرح تشدید نظارت بر کالا‌های اساسی کشاورزی از امروز آغاز شد.

در این طرح اکیپ‌های جهاد کشاورزی و تعزیرات به صورت مشترک بازار محصولات کشاورزی را مورد رصد قرار داده و با هر گونه گران فروشی، کم فروشی و عرضه خارج از شبکه برخورد می‌کنند.
هدف از این طرح که از امروز آغاز شده؛ جلوگیری از افزایش قیمت کالا‌های اساسی در بازار در روز‌های منتهی به عید و همچنین در ماه رمضان است.

مشاهدات میدانی حکایت از آن دارند که این روز‌ها قیمت مرغ در حوالی نرخ مصوب ۳۱ هزار تومانی است، اما در بازار تخم مرغ هرچند قیمت این محصول در میادین میوه و تره بار به ازای هر شانه همان نرخ مصوب ۴۳ هزار تومانی است، ولی در خرده فروشی‌ها نرخ هر شانه تخم مرغ به ۶۰ هزار تومان نیز افزایش یافت.

سالمی مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران می‌گوید در حال حاضر میزان تولید تخم مرغ بیشتر از مصرف است و عرضه کنندگان به هر میزان که نیاز داشته باشند می‌توانند این محصول را از پشتیبانی امور دام تهیه و با نرخ مصوب حداکثر ۴۳ هزار تومان به فروش برسانند.

از دیگر اقلامی که این روز‌ها افزایش قیمت را تجربه می‌کند؛ گوشت قرمز است. بر اساس مشاهدات میدانی، قیمت گوشت قرمز در یک هفته اخیر ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان افزایش یافته است.

وزارت جهاد کشاورزی امروز اعلام کرد مجوز واردات ۱۰ هزار تن گوشت قرمز گرم را صادر کرده است تا بازار این محصول به ثبات برسد.
همچنین در میادین میوه و تره بار نیز گوشت قرمز با قیمت تنظیم بازاری به فروش می‌رسد.

معاون اول رئیس جمهور در ستاد تنظیم بازار گفت: هر گونه افزایش قیمت کالا‌های اساسی در روز‌های منتهی به عید و همچنین ماه رمضان غیرقابل قبول است و می‌بایست رصد، پایش و نظارت در بازار به صورت مستمر صورت پذیرد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار