معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اعلام کرد؛

سامانه‌های پرتودهی در استان خوزستان تأسیس می‌شود

تاریخ انتشار: یکشنبه 22 اسفند 1400 | 10:17 ق.ظ
سامانه‌های پرتودهی در استان خوزستان تأسیس می‌شود دکتر سید پژمان شیرمردی، معاون سازمان انرژی اتمی ایران و مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوها در سفر یک روزه خود به استان خوزستان طی نشستی با معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان، به بررسی وضعیت توسعه کاربرد پرتوها در این استان پرداخت.

دکتر فتوحی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان بهمراه دکتر حسینی نژاد مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی با دکتر سید پژمان شیرمردی، معاون سازمان انرژی اتمی ایران و مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوها در سفر یک روزه خود به استان خوزستان به بررسی وضعیت توسعه کاربرد پرتوها در این استان پرداخت.

دکتر فتوحی ضمن اشاره به ظرفیت‌های عظیم استان خوزستان در حوزه صنعت و کشاورزی گفت: اگر مسئولین استانی خواهان پیشرفت همه جانبه ی استان باشند،آن استان پیشرفتهای بزرگی را شاهد خواهد بود و در غیر این صورت استان دچار روزمرگی خواهیم شد.
دکتر فتوحی در ادامه گفت: طبق آمار خوزستان ۱۸ میلیون تن محصولات کشاورزی دارد، که ۵٪ آن قابلیت پرتو دهی را دارد.
وی ضمن اشاره به اینکه خوزستان جزو رتبه های اول تولیدات کشاورزی کشور است، افزود: غلات، حبوبات، صیفی جات،میوه جات،سیب زمینی و… قابلیت پرتو دهی را دارند.
دکتر فتوحی افزود: امروزه خوزستان به دلایل همسایگی با کشور عراق، همسایگی با آبهای آزاد، بالا بردن طول عمر محصولات کشاورزی و از همه مهمتر کاهش نرخ بیکاری در استان می تواند بعنوان اولین اولویت کشور در پرتو دهی در زمینه های مختلف مطرح شود.
دکتر فتوحی در ادامه گفت: ضمن آگاه سازی سازمانها و مردم از موارد استفاده از پرتو دهی به محصولات کشاورزی و….تمام تلاش خود را جهت استفادت از این تکنولوژی در جهت بالا بردن طول عمر و ماندگاری بیشتر محصولات کشاورزی خواهیم کرد.

دکتر شیرمردی نیز در این نشست ضمن اشاره به پتانسیل های عظیم در حوزه ی صنعت و کشاورزی گفت: در راستای توسعه کاربرد پرتوها در نقاط مختلف ایران و گسترش قطب‌های پرتودهی در سطح کشور، به استان شهیدپرور خوزستان سفر کردم.

در این نشست تفاهم‌نامه‌ای بین معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان و سازمان انرژی اتمی ایران به‌ منظور تأسیس سامانه‌های پرتودهی با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی امضا شد.

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار