آغاز پروژه بزرگ ۲۰۰۰ هکتاری زراعت چوب/آیین افتتاح پروژه ۴۲۰ هکتاری آبیاری تحت فشار شرکت میان آب/احداث نهالستان اکالیپتوس به وسعت ۳۰ هکتار

تاریخ انتشار: دوشنبه 23 اسفند 1400 | 09:50 ق.ظ
آغاز پروژه بزرگ ۲۰۰۰ هکتاری زراعت چوب/آیین افتتاح پروژه ۴۲۰ هکتاری آبیاری تحت فشار شرکت میان آب/احداث نهالستان اکالیپتوس به وسعت ۳۰ هکتار دکتر فتوحی گفت: با توجه به سابقه ی نهالکاری در استان خوزستان، اولویت اول ما طرح جامع توسعه ی نخیلات است که به دولت ارائه شده و تا کنون شامل حدود ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار شده است. وی با اشاره به اینکه کاشت نهال و توسعه ی فضای سبز می تواند نقش مهمی در کاهش ریزگردهایی که منشا داخلی دارند، داشته باشد،افزود: با آبیاری قطره ای وآبیاری تحت فشار می توانیم در حفظ منابع آبی استان نقش بسزایی داشته باشیم.

با حضور دکتر آقا رضا فتوحی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری خوزستان؛
آغاز پروژه بزرگ ۲۰۰۰ هکتاری زراعت چوب
آیین افتتاح پروژه ۴۲۰ هکتاری آبیاری تحت فشار شرکت میان آب
احداث نهالستان اکالیپتوس به وسعت ۳۰ هکتار
در بخش میان آب شهرستان کرخه برگزار شد.

وی در جمع خبرنگاران گفت: یکی از اولویتهای مهمی که در استان خوزستان باید مورد توجه قرار بگیرد؛ بحث کاشت درختچه و درختکاری است.

دکتر فتوحی افزود: با توجه به سابقه ی نهالکاری در استان خوزستان، اولویت اول ما طرح جامع توسعه ی نخیلات است که به دولت ارائه شده و تا کنون شامل حدود ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار شده است.
دکتر آقارضافتوحی ضمن اشاره به اینکه حدود ۶/۴ میلیون هکتار از عرصه ی استان خوزستان شامل بخشهای منابع طبیعی ، زراعی ،باغی ،جنگلی و… است، گفت: از این میزان، حدود ۴/۹ هکتار آن بصورت منابع طبیعی، مرتع، ملی و بخشهای دیگر است که با همراهی همکاران عزیز در جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و بخشهای فنی-تخصصی دستگاههای اجرایی و…، با کاشت نهال و درختکاری، هم می توانیم باعث توسعه فضای سبز، کاهش ریزگردها، و تلطیف هوا شویم و هم می توانیم با تامین چوب مورد نیاز استان، از واردات چوب جلوگیری کنیم.

معاون استاندار گفت: با این طرح تا پایان سال ۱۴۰۱، ۲۰۰۰ هکتار کاشت اوکالیپتوس را در اراضی کم بازده خواهیم داشت و با این طرح به کاهش ریزگردهایی که منشا داخلی دارند کمک شایان ذکری خواهد شد.
معاون استاندار ابراز امیدواری کرد که کاشت نهال،درختکاری و در نهایت توسعه فضای سبز در استان خوزستان کم کم تبدیل به یک فرهنگ عمومی شود.
وی خاطر نشان کرد این مساله در نهایت به رشد اقتصادی استان نیز کمک شایان ذکری خواهد کرد.
دکتر فتوحی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص طرحها و اعتبارات مقابله با ریزگردها در سال ۱۴۰۱ گفت: ریزگردها در استان خوزستان دارای دو منشا داخلی و خارجی هستند، که در خصوص منشا خارجی مکاتبه ای با وزارت امور خارجه در خصوص تشکیل دبیرخانه مرکزی بین المللی بین کشورهای عراق،سوریه و عربستان صورت گرفته،تا بتوان با همفکری باعث کنترل نسبی ریزگردها شویم و در خصوص منشا داخلی نیز همانطور که پیشتر گفته شد با توسعه ی فضای سبز، محیط زیست و کاشت انواع درختها می توانیم کمک زیادی به کاهش ریزگردهایی که منشا داخلی دارند، داشته باشیم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار