ادامه روند افزایشی ابتلا به کرونا در خوزستان

تاریخ انتشار: سه شنبه 24 اسفند 1400 | 09:20 ق.ظ
ادامه روند افزایشی ابتلا به کرونا در خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نسبت به خطر افزایش بیماری در روزهای پیش رو هشدار داد. دکتر سید محمد علوی با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا و پیک بیماری در استان خوزستان اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته همانند دو روز گذشته تعداد مراجعین و بیماران شناسایی شده در استان خوزستان، روند […]

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نسبت به خطر افزایش بیماری در روزهای پیش رو هشدار داد.

دکتر سید محمد علوی با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا و پیک بیماری در استان خوزستان اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته همانند دو روز گذشته تعداد مراجعین و بیماران شناسایی شده در استان خوزستان، روند افزایشی داشته است و با توجه به سفرهای نوروزی، مشتاقان راهیان نور و کاهش رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، احتمال روند افزایشی موارد ابتلا وجود دارد.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۳ هزار و ۷۱۴ نفر به مراکز منتخب بهداشت، کلینیک‌های تنفسی و بیمارستان‌های استان خوزستان مراجعه کردند که تعداد مراجعه‌کنندگان به این مراکز نسبت به روز گذشته ۵۰۰ نفر بیشتر بوده است.

علوی گفت: پس از تست‌های انجام شده، ۳۶۸ بیمار شناسایی شده‌اند که میزان موارد شناسایی شده نسبت به روز گذشته، ۶۲ مورد بیشتر شده است.

وی بیان کرد: در این مدت ۱۸ بیمار در بیمارستان‌های خوزستان بستری شدند که تعداد موارد بستری جدید در بیمارستان‌ها نیز نسبت به روز قبل هشت نفر کمتر شده است. در ۲۴ ساعت گذشته هفت نفر از هم‌استانی‌ها نیز جان باختند که نسبت به روز قبل یک فوتی کمتر داشته‌ایم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه روند واکسیناسیون با سیر کند ادامه دارد و تعداد مراجعین به مراکز واکسیناسیون کاهش داشته است، افزود: تاکنون حدود ۷ میلیون و ۱۱۲ هزار دوز واکسن به خوزستانی‌ها تزریق شده است بدین ترتیب پوشش نوبت اول واکسیناسیون در افراد بالای ۱۲ سال ۸۵.۲ درصد و نوبت دوم ۷۳.۲ درصد و  نوبت سوم در افراد بالای ۱۸ سال ۳۲ درصد است. پوشش واکسیناسیون کودکان پنج تا ۱۱ سال نیز حدود ۱۱.۵ درصد است.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: باور غلطی مبنی بر اینکه افراد واکسینه شده یا بهبودیافته نباید خون اهدا کنند، بین برخی افراد وجود دارد در حالی که تاکنون انتقال کرونا از طریق خون اثبات نشده است بنابراین از هم‌استانی‌ها و خیرین نیکوکار خواهش می‌کنیم در این شرایط که نیازمندان زیادی در بیمارستان‌ها چشم به راه خون هستند، اهدای خون را فراموش نکنند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار