افزایش ۶۱ درصدی کشف سلاح جنگی در خوزستان / کشف ۸۰ درصد جرایم خشن

تاریخ انتشار: سه شنبه 24 اسفند 1400 | 09:11 ق.ظ
افزایش ۶۱ درصدی کشف سلاح جنگی در خوزستان / کشف ۸۰ درصد جرایم خشن فرمانده انتظامی خوزستان گفت: امسال ۳ هزار و ۷۵ قاچاقچی سلاح و حمل‌کنندگان سلاح غیرمجاز در استان خوزستان دستگیر شده‌اند و کشف سلاح جنگی نسبت به سال گذشته ۶۱ درصد افزایش داشته‌ است. سردار سید محمد صالحی در نشست خبری که امروز (۲۳ اسفندماه) برگزار شد، با تبریک نیمه شعبان و هفته سربازان گمنام امام […]

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: امسال ۳ هزار و ۷۵ قاچاقچی سلاح و حمل‌کنندگان سلاح غیرمجاز در استان خوزستان دستگیر شده‌اند و کشف سلاح جنگی نسبت به سال گذشته ۶۱ درصد افزایش داشته‌ است.

سردار سید محمد صالحی در نشست خبری که امروز (۲۳ اسفندماه) برگزار شد، با تبریک نیمه شعبان و هفته سربازان گمنام امام زمان(عج) اظهار کرد: امنیتی که در ایران اسلامی و خوزستان با مسائل و مشکلات آن وجود دارد، ماحصل تلاش‌های سربازان گمنام امام زمان(عج) است.

 وی افزود: همیشه در پایان سال برای چهارشنبه‌سوری با تعامل، همکاری و هم‌افزایی با سایر واحدهای امدادی و دستگاه‌های برقرارکننده نظم و امنیت، از هر گونه اخلال در این زمینه جلوگیری می‌کنیم. در چهارشنبه‌سوری امسال نیز با همکاری بسیج بالغ بر ۵ هزار نیرو به کارگیری شده‌اند.

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: امیدواریم امسال نیز مانند سال گذشته، چهارشنبه‌سوری امن و آرام و بدون حادثه‌ای داشته باشیم. در این راستا علاوه بر اقدامات پیشگیرانه معاونت اجتماعی و فضای مجازی و آموزش همگانی، برنامه‌هایی داشتیم و ۱۳۹ هزار و ۴۰۰ عدد انواع مواد محترقه کشف شده است.

وی گفت: در چهارشنبه‌سوری با خودروهای مختلف که دور دور می‌کنند و موجب مزاحمت یا سلب آسایش مردم می‌شوند برخورد و خودروی این افراد تا پایان تعطیلات نوروز توقیف خواهد شد.

صالحی افزود: از مردم می‌خواهیم در صورت برگزاری جشن، این کار را با رعایت حقوق شهروندی و بدون سلب آسایش مردم انجام دهند. خانواده‌ها نیز مراقبت لازم را از فرزندان خود داشته باشند تا شیرینی سال جدید را به کام خود و اقوام تلخ نکنند.

وی با اشاره به در پیش‌ بودن نوروز سال ۱۴۰۱ گفت: پیش‌بینی می‌شود حجم سفرها بسیار بیشتر شود و شاهد حضور بیش از پیش مهمانان نوروزی و کاروان‌های راهیان نور در استان خوزستان باشیم؛ آمادگی برای ارائه خدمات ایجاد شده و با حضور بسیج در قالب گشت‌های رضویون و طرح مالک ۴، امیدواریم نوروز امن و آرامی داشته باشیم.

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: در حوزه انتظامی و ترافیکی نیز از مبادی ورودی تا صفر مرزی و محل یادمان‌ها، خدمات به کاروان‌های راهیان نور و مسافران نوروزی ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به افزایش ترددهای دورن و برون‌شهری گشت‌های خودرویی نیز افزایش یافته و تقویت شده‌اند و گشت‌های دونفره به صورت پیاده در حال فعالیت هستند تا علاوه بر ایجاد امنیت خوب، از جرایم پیشگیری و اموال عمومی حفظ شود.

صالحی با اشاره به تلاش برای مقابله با سرقت‌ها و جرایم، عنوان کرد: با اقدامات انجام شده، میزان سرقت‌ها در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته تنها یک درصد افزایش داشته است و ۸۰ درصد جرایم خشن و ۷۳ درصد سرقت‌ها نیز کشف شده‌اند.

وی گفت: در حوزه پلیس مبارزه با مواد مخدر نیز طرح‌های مختلفی از جمله طرح کنترل محورهای مواصلاتی، پاکسازی مناطق آلوده و جرم‌خیز و سالم‌سازی محیط‌های اجتماعی انجام شده که این اقدامات منجر به کشف ۱۰ تن و ۹۶۸ کیلوگرم انواع مواد مخدر شده است.

فرمانده انتظامی خوزستان افزود: عمده مطالبه مردم در خصوص پاکسازی مناطق آلوده از معتادان متجاهر است که در این راستا طرح‌های مختلفی انجام شده و پاکسازی معتادان متجاهر از این مناطق ۱۵ درصد افزایش داشته است. امسال یک هزار و ۷۰۳ معتاد متجاهر در خوزستان جمع‌آوری و به کمپ‌ها تحویل داده شده است.

وی افزود: باید توجه شود که هنوز کمپ ماده ۱۶ در خوزستان راه‌اندازی نشده و به ناچار معتادان را در کمپ‌های ماده ۱۵ نگهداری می‌کنند. امیدوارم سریع‌تر کمپ ماده ۱۶ راه‌اندازی شود تا پاکسازی این نقاط و امنیت مردم افزایش یابد.

صالحی با اشاره به کشف سلاح‌های غیرمجاز گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۴ باند قاچاق سلاح و مهمات غیرمجاز شناسایی و دستگیر شده‌اند که در زمینه انهدام باندهای قاچاق سلاح و مهمات ۱۲۰ درصد افزایش داشته‌ایم. در این خصوص در ۳۵ مرحله طرح جمع‌آوری سلاح و مهمات غیرمجاز در خوزستان اجرا شده که منجر به کشف و ضبط ۴ هزار و ۹۲ قبضه سلاح و ۱۰۰ هزار تیر فشنگ شده است.

وی بیان کرد: امسال ۳ هزار و ۷۵ قاچاقچی سلاح و حمل‌کنندگان سلاح غیرمجاز در استان خوزستان دستگیر شده‌اند و کشف سلاح جنگی نسبت به سال گذشته ۶۱ درصد افزایش داشته‌ است.

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۹ هزار و ۸۵۹ محکوم متواری نیز دستگیر شده‌اند که یک هزار و ۵۸۴ نفر از این تعداد، سارق بوده‌اند.

وی بیان کرد: امسال ۵۹ باند قاچاق کالا و ارز شناسایی و یک هزار و ۷۲۳ نفر در این رابطه دستگیر شده‌اند. ارزش ریالی کالاهای کشف شده از قاچاقچیان، ۶۲۴ میلیارد تومان بوده که در مقایسه با سال گذشته ۹۰ درصد افزایش داشته‌ است. ۸۹۲ دستگاه خودرو نیز در این زمینه توقیف شده که نسبت به سال گذشته ۳۳ درصد افزایش توقیف خودروی این متخلفان را داشته‌ایم.

صالحی افزود: امسال ۷ هزار و ۲۷۹ دستگاه ماینر نیز به ارزش ۱۳۵ میلیارد تومان کشف و ضبط شده است.

وی با اشاره به شناسایی ۱۶۴ نقطه حادثه‌خیز درون شهری توسط پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان گفت: امسال در تصادفات فوتی ۲۱ درصد و در تصادفات جرحی ۲۲ درصد کاهش داشته‌ایم و پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان رتبه اول در کشور در زمینه کاهش تصادفات را کسب کرده است.

فرمانده انتظامی خوزستان افزود: ۱۲۹ هزار و ۶۲ جلد گذرنامه توسط پلیس امنیت، ۴۰ هزار و ۳۴۸ گواهی‌نامه جدید، ۱۳ هزار و ۷۹ گواهینامه تمدیدی و ۳۷ هزار و ۶۴ گواهی‌نامه المثنی صادر شده است. ۹۴۶ هزار و ۴۴۲ دستگاه انواع خودروی سبک و سنگین و موتورسیکلت نیز شماره‌گذاری شده است.

وی بیان کرد: امسال میزان تماس‌ها با سامانه ۱۹۷، ۲۳ درصد افزایش داشته و میزان شکایات از عملکرد همکاران‌مان ۴۷ درصد کاهش‌ داشته‌ است. میزان ارائه پیشنهادات نیز ۱۱ درصد افزایش داشته است. ۴ هزار و ۲۱۲ تقدیر و تشکر از عملکرد پلیس داشته‌ایم که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته میزان تقدیر از پلیس ۳۷ درصد افزایش داشته‌ است. امسال ۷۲۴ هزار و ۱۷۸ تماس با فوریت‌های ۱۱۰ داشتیم که همکاران در صحنه حضور پیدا کرده و خدمات را ارائه دادند.

صالحی با تأکید بر لزوم خودداری از انتشار کلیپ‌های خشن در فضای مجازی گفت: امسال با یک‌هزار و ۱۳۰ نفر از اراذل و اوباش که منجر به سلب آسایش و امنیت مردم شده‌اند برخورد شده و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند. ۲۷۷ نفر از اراذل اوباش و ۲۲۶ نفر از افراد آسیب‌زا در فضای مجازی که قدرت‌نمایی و عرض‌اندام می‌کردند نیز شناسایی و دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

وی با اشاره به تلاش پلیس برای ارتقای امنیت مردم افزود: امسال پلیس استان خوزستان ۶ شهید تقدیم امنیت مردم خوزستان کرد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار