نیشکر شریک جهاد بزرگ شهرسازی است/دکتر ناصری: شیرین شهر ظرفیتی مناسب برای اسکان نیشکری‌هاست

تاریخ انتشار: پنجشنبه 26 اسفند 1400 | 12:50 ب.ظ
نیشکر شریک جهاد بزرگ شهرسازی است/دکتر ناصری: شیرین شهر ظرفیتی مناسب برای اسکان نیشکری‌هاست در این نشست، مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با اشاره به اشتغال بیش از ۱۰ هزار نفری در واحدهای جنوبی توسعه نیشکر، شیرین شهر را ظرفیتی مناسب برای اسکان خانواده نیشکر دانست.

نشست بررسی مسائل «شیرین شهر» و فراهم نمودن بستر لازم جهت مشارکت بیشتر، امروز دوشنبه (۲۳ اسفندماه) با حضور مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی و معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید برگزار شد.

در این نشست که مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شیرین شهر نیز حضور داشتند، آخرین اقدامات انجام شده در پروژه‌های عمرانی این شهر بررسی شد.

شیرین شهر در ۲۳ کیلومتری جنوب غربی اهواز و در شرق رودخانه کارون و در مجاورت کشتزارهای سرسبز نیشکر واقع شده و بخشی از سهام آن متعلق به شرکت توسعه نیشکر است.

این شهر مرکز ثقل پنج واحد نیشکری دعبل خزاعی، فارابی، سلمان فارسی، امیرکبیر و میرزا کوچک خان است و همین وجه تسمیه نیشکر و شیرین بودن آن باعث شد تا نام این شهر، شیرین شهر شود.

شیرین شهر ظرفیتی مناسب برای اسکان نیشکری‌هاست

در این نشست، مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با اشاره به اشتغال بیش از ۱۰ هزار نفری در واحدهای جنوبی توسعه نیشکر، شیرین شهر را ظرفیتی مناسب برای اسکان خانواده نیشکر دانست.

دکتر عبدعلی ناصری افزود: اگر زیرساخت‌ها مهیا و امکانات رفاهی مناسب در این شهر ایجاد شود با توجه به روند رو به رشد قیمت مسکن در کلانشهر اهواز، تمایل برای سکونت در این شهر از سوی پرسنل نیشکر افزایش می‌یابد.

وی در ادامه به مشکلات و مسائل این شهر از جمله اختلاف اراضی، افزایش سرمایه، تعیین تکلیف سهام و… اشاره کرد و از مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید درخواست کرد هر چه سریع‌تر حل و فصل شود.

نیشکر شریک جهاد بزرگ شهرسازی است

در ادامه این مراسم، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید، نیشکر را شریک جهاد بزرگ شهرسازی برشمرد و بیان داشت: رویکرد تعاملی و مثبتی بین شرکت عمران شهر‌های جدید و صنعت توسعه نیشکر به عنوان سهام‌داران شیرین شهر وجود دارد.

علیرضا جعفری افزود: امیدواریم با همکاری هر چه بیشتر، خدمات ماندگاری را برای ساکنین این شهر انجام دهیم و هر روز با برداشتن گام‌هایی موثر شاهد شهری با پتانسیل بالا باشیم.

وی اظهار امیدواری کرد که با تعامل بیشتر، روند توسعه شیرین شهر پرشتاب‌تر از گذشته پیش رود.

شهر جدید شیرین شهر در سال ۱۳۸۳ به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری کشور رسید. این شهر برای اسکان ۱۰۰ هزار نفر مطالعه و برنامه ریزی شده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار