استاتور ۲۷۵ تنی واحد ۳ نیروگاه اول سد شهید عباسپور با موفقیت نصب شد

تاریخ انتشار: یکشنبه 7 فروردین 1401 | 10:31 ق.ظ
استاتور ۲۷۵ تنی واحد ۳ نیروگاه اول سد شهید عباسپور با موفقیت نصب شد مدیرعامل شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاه های برق آبی خوزستان از نصب استاتور ۲۷۵ تنی واحد شماره ۳ نیروگاه اول سد شهید عباسپور خبر داد.

سید مهران اسدی گفت: مراحل نصب پروژه بهینه سازی واحد ۲۵۰ مگاواتی شماره ۳ نیروگاه اول سد شهید عباسپور، بزرگترین قطعه ژنراتور به قطر حدود ۱۳ متر و وزن ۲۷۵ تن با موفقیت در محل خود نصب شد.

وی افزود: این عملیات به دلیل فعالیت های هسته چینی، شینه زنی و برزینگ در خارج از پیت ژنراتور از سایر عملیات های مشابه در واحدهای هم سایز متمایز است که پر ریسک ترین فعالیت حمل و جابجایی این قطعه ژنراتور با موفقیت و سلامت کامل انجام شد.

اسدی با بیان اینکه این گونه فعالیت ها در نصب واحدهای برق آبی در دنیا کم نظیر است، عنوان کرد: در این عملیات، به دلیل آماده بودن روتور و استفاده بهینه از زمان، نصب و تنظیم روتور قبل از استاتور انجام شد.

نیروگاه سد شهید عباسپور دارای ۸ واحد ۲۵۰ مگاواتی بوده که توان نامی آن ۲۰۰۰ مگاوات است.

شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاه های برق آبی خوزستان فعالیت هایی همچون نصب و راه اندازی، تعمیر و نگهداری، بهره برداری از نیروگاه های برق آبی کشور، کارهای ساختمانی سد و نیروگاه، پست های فشارقوی نیروگاه ها، عملیات ژئوتکنیک، حفاری و احیای زهکش ها و همچنین عملیات نصب و راه اندازی و اجرای خط لوله تأسیسات آب و فاضلاب را برعهده دارد.

این شرکت دارای گواهی صلاحیت رتبه یک نیرو، چهار آب، پنج تأسیسات و تجهیزات و پنج نفت و گاز بوده و گواهینامه ISO 9001:2008 را از موسسه IQNET اخذ کرده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار