معاون اقتصادی رییس جمهور در بازدید از پروژه تغلیظ ویناس شرکت توسعه نیشکر:

توسعه نیشکر الگوی خوبی برای پیشرفت اقتصادی کشور است/هفت‌تپه پس از واگذاری به توسعه نیشکر بازسازی شد/پروژه تغلیظ ویناس، نماد پیوند اقتصادی و مشارکت دانشگاه و صنعت است

تاریخ انتشار: پنجشنبه 11 فروردین 1401 | 09:10 ق.ظ
توسعه نیشکر الگوی خوبی برای پیشرفت اقتصادی کشور است/هفت‌تپه پس از واگذاری به توسعه نیشکر بازسازی شد/پروژه تغلیظ ویناس، نماد پیوند اقتصادی و مشارکت دانشگاه و صنعت است دکتر محسن رضایی عصر چهارشنبه (۱۰ فروردین ماه) در حاشیه بازدید از پروژه تغلیظ ویناس شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، با بیان این مطلب گفت: صنعت توسعه نیشکر با راه‌اندازی و تکمیل چرخه صنایع پایین دستی می‌تواند محصولات متعددی را در کنار شکر، تولید کند.

پروژه تغلیظ ویناس، نماد پیوند اقتصادی و مشارکت دانشگاه و صنعت است

معاون اقتصادی رییس‌جمهور، شرکت توسعه نیشکر را صنعتی بزرگ در خوزستان قلمداد کرد که می‌تواند به عنوان یک الگوی خوب برای پیشرفت اقتصادی کشور مطرح شود.

دکتر محسن رضایی عصر چهارشنبه (۱۰ فروردین ماه) در حاشیه بازدید از پروژه تغلیظ ویناس شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، با بیان این مطلب گفت: صنعت توسعه نیشکر با راه‌اندازی و تکمیل چرخه صنایع پایین دستی می‌تواند محصولات متعددی را در کنار شکر، تولید کند.

تولید محصولات جدید در سایه قدم‌های دانش‌بنیان

وی در ادامه به پروژه تغلیظ ویناس این شرکت اشاره کرد و بیان داشت که در نتیجه قدم‌های نوآورانه و دانش‌بنیان این صنعت، ویناس نیشکر که پیش از این تهدید محیط‌زیستی محسوب می‌شد، به فرصت تولید محصولات مفید و اقتصادی تبدیل شده است.

معاون اقتصادی رییس جمهور افزود: پساب حاصل از کارخانه الکل رازی در این پروژه به کود و خوراک دام تبدیل می‌شود و آب بازیافتی حاصل از ویناس نیز دوباره به چرخه کشاورزی باز می‌گردد.

محسن رضایی ادامه داد: این اقدام دانش‌بنیان که با همکاری دانشگاه زنجان، دانشگاه علم و صنعت و شرکت توسعه نیشکر به عنوان کارفرما در شرکت خمیرمایه و الکل رازی انجام شده، الگوی مناسبی برای پیوند اقتصادی است و نشان می‌دهد با مشارکت و همدلی می توان هر تهدیدی را به فرصت شکوفایی تبدیل کرد.

تقدیر از تلاش‌های استاندار خوزستان و مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر

وی از پیگیری و نظارت استاندار خوزستان و تلاش‌های مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و سایر مدیران این صنعت برای به سرانجام رساندن این پروژه دانش‌بنیان قدردانی کرد.

معاون اقتصادی رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به واگذاری شرکت کشت و صنعت‌هفت‌تپه به توسعه نیشکر افزود: از سال گذشته و پس از این واگذاری، روند بازسازی شروع شد.

رضایی از اقدامات صورت گرفته از سوی مسئولین استانی برای بازسازی هفت‌تپه و قرار گرفتن این شرکت در ریل تولید، قدردانی کرد.

اجرای فاز دوم پروژه تغلیظ ویناس پس از افتتاح فاز اول

در بازدید معاون اقتصادی رییس جمهور از پروژه تغلیظ ویناس که استاندار خوزستان و جمعی از مسئولین و مدیران استانی حضور داشتند، مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، در رابطه با روند احداث این پروژه و همچین ظرفیت‌های تولیدی صنعت نیشکر، توضیحاتی ارائه داد.

دکتر عبدعلی ناصری در این بازدید از اجرای فاز دوم پروژه تغلیظ ویناس خبر داد و تاکید کرد که پس از افتتاح فاز اول، فاز دوم نیز اجرایی خواهد شد و با اجرای آن، همه پساب کارخانه الکل رازی به محصولات مفید تبدیل می‌شوند.

به گفته ناصری، با اجرای این طرح، ضمن حرکت در تصفیه پساب صنعتی، شرایط اشتغالزایی و تولید محصولات جدید جهت توسعه زنجیره صنایع پایین دستی فراهم می‌شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار