تولید بیش از ۳۸ هزار گیگاوات ساعت برق در خوزستان

تاریخ انتشار: یکشنبه 14 فروردین 1401 | 11:42 ق.ظ
تولید بیش از ۳۸ هزار گیگاوات ساعت برق در خوزستان مدیر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: ۳۸ هزار و ۱۹۸ گیگاوات ساعت برق نیروگاهی پارسال در خوزستان تولید شد.

فرامرز شادفر بیان کرد: از این مقدار برق تولید شده ۲۴.۱ درصد توسط نیروگاه‌های برق‌آبی، ۷۲.۷ درصد به وسیله نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی و ۱.۶ درصد توسط نیروگاه‌های تولید پراکنده تولید شد.

وی با بیان اینکه نیروگاه غرب کارون در تابستان ۱۴۰۰ با تزریق انرژی معادل ۶۰۰ گیگاوات ساعت سهم ۱.۶ درصدی از کل تولید این سال را داشته، افزود: از ۷۲.۷ درصد برق تولیدی در نیروگاه‌های حرارتی و گازی، ۴۳ درصد توسط نیروگاه‌های بخش دولتی (رامین و ماهشهر) و ۵۷ درصد توسط نیروگاه‌های بخش خصوصی ( زرگان، آبادان، خرمشهر، شهدای پیروز بهبهان و فجر) تولید و به شبکه تحویل شد.

مدیر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان ادامه داد: انرژی مصرفی در سال ۱۴۰۰ برابر ۴۰ هزار و ۲۹۶ گیگاوات ساعت بوده که نشان دهنده حدود ۸.۷ درصد افزایش مصرف  انرژی نسبت به مدت مشابه در سال پیش از آن است. پیک این سال نیز به میزان هشت هزار و ۴۸۹ مگاوات بوده که نسبت به سال پیش از آن ۰.۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

شادفر گفت: به منظور افزایش قابلیت اطمینان شبکه و استفاده بهینه از انرژی الکتریکی جابجایی مصرف غیرضروری از ساعات اوج مصرف (ساعت ۱۸ تا ۲۱) به سایر ساعات شبانه روز توسط کلیه مصرف کنندگان امری لازم و ضروری است.

ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق استان خوزستان در بخش انتقال برابر با ۱۳ هزار و ۱۹۶ مگاوات بوده که سهم بخش آبی از این مقدار ۸ هزار و ۱۶۹ مگاوات و بخش حرارتی ۵ هزار و ۲۷ مگاوات است. ظرفیت تولید برق بخش DG خوزستان نیز ۱۳۹ مگاوات است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار