افزایش ۸۵ درصدی ابتلا به کرونا در خوزستان در هفته گذشته

تاریخ انتشار: یکشنبه 14 فروردین 1401 | 09:15 ق.ظ
افزایش ۸۵ درصدی ابتلا به کرونا در خوزستان در هفته گذشته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از افزایش ۸۵ درصدی موارد ابتلا به کرونا در استان خوزستان در هفته گذشته خبر داد. دکتر سید محمد علوی اظهار کرد: در هفته گذشته موارد بیماری نسبت به هفته قبل از آن ۸۵ درصد افزایش یافت اما موارد بستری ۴.۳ درصد و موارد فوتی ۳۶.۶ درصد […]

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از افزایش ۸۵ درصدی موارد ابتلا به کرونا در استان خوزستان در هفته گذشته خبر داد.

دکتر سید محمد علوی اظهار کرد: در هفته گذشته موارد بیماری نسبت به هفته قبل از آن ۸۵ درصد افزایش یافت اما موارد بستری ۴.۳ درصد و موارد فوتی ۳۶.۶ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: با وجود کاهش در موارد بستری و فوتی کرونا اما افزایش موارد ابتلا به بیماری بیانگر این است که تعطیلات نوروزی، تجمعات سال نو و کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی موجب افزایش شاخص اپیدمیولوژیک بیماری شده است.

علوی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۳ هزار و ۸۳۴ نفر به مراکز منتخب بهداشت، کلینیک‌های تنفسی و بیمارستان‌های استان خوزستان مراجعه کردند که تعداد مراجعه‌کنندگان به این مراکز نسبت به روز گذشته ۳۰۴ نفر کمتر بوده است.

وی افزود: بر اساس علائم بالینی و تست‌های انجام شده، ۱۱۸ بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شده‌اند که نسبت به روز گذشته ۲۴۵ بیمار کمتر شده است. در این مدت هشت بیمار در بیمارستان‌های خوزستان بستری شدند که تعداد موارد بستری جدید نسبت به روز قبل ۹ نفر کمتر شده است. در ۲۴ ساعت گذشته پنج نفر از هم‌استانی‌ها نیز جان باختند که تعداد جان‌باختگان نسبت به روز قبل دو نفر بیشتر شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: از ابتدای اپیدمی تاکنون حدود ۵۸۵ هزار بیمار مبتلا به کرونا در استان خوزستان بهبود یافته‌اند که میزان بهبودیافتگی در خوزستان حدود ۹۷.۵ درصد و خوب است.

وی با اشاره به ادامه روند واکسیناسیون در خوزستان افزود: تاکنون بالغ بر ۷ میلیون و ۱۷۰ هزار دوز واکسن تزریق شده که میزان پوشش نوبت اول واکسیناسیون در افراد بالای ۱۲ سال ۸۵.۳ درصد و نوبت دوم ۷۳.۴ درصد و نوبت سوم در افراد بالای ۱۸سال ۳۲.۶ درصد و تقریبا ثابت مانده است.

علوی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: بازگشایی مراکز آموزشی از ۱۴ فروردین‌ماه در حالی انجام می‌شود که پوشش واکسیناسیون قابل قبول است اما میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، تهویه در کلاس‌ها و فاصله‌گذاری تضمین کننده استمرار بازگشایی‌ها خواهد بود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار