ایمن سازی و ساماندهی سرویس های مدارس در خوزستان

تاریخ انتشار: یکشنبه 14 فروردین 1401 | 10:55 ق.ظ
ایمن سازی و ساماندهی سرویس های مدارس در خوزستان بررسی‌های لازم برای ساماندهی و ایمن سازی ناوگان جابجایی دانش آموزان در استان خوزستان انجام شود.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان باتوجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی کشور پس از تعطیلات نوروزی، ضروری است که نسبت به برگزاری کارگروه ماده ۱۸ آیین نامه سرویس دانش آموزان در شهرستان‌ها اقدام فوری صورت گیرد.

محمد خانچی با اشاره به مکاتبه پلیس راهور مبنی بر پیش‌بینی افزایش تردد‌های درون شهری همزمان با بازگشایی مرکز آموزشی و دانشگاه و همچنین تقارون آن با ماه مبارک رمضان گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که از امروز ۱۴ فروردین ۱۴۰۱، سفر‌های دورن شهری از افزایش قابل توجهی برخوردار شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با تاکید بر اینکه بخش مهمی از ترافیک شهری مربوط به جابجایی دانش آموزان از ساعات ابتدایی و پایانی فعالیت مدارس است گفت: به‌همین منظور بررسی‌های لازم در زمینه ساماندهی و ایمن سازی ناوگان حمل و نقل دانش آموزان باید مورد توجه قرار گیرد.

خانچی اضافه‌کرد: از شهرداری و فرمانداری‌های استان خواسته می‌شود که با هدف ارتقاء ایمنی تردد دانش آموزان، نسبت به ایمن سازی، آرامسازی سرعت در محدوده مدارس، رفع نواقص علائم عمودی و افقی اقدام شود.

وی با بیان اینکه رعایت این موارد در راستای پیشگیری از تراکم بیش از اندازه ترافیک شهری ضروری است گفت: پیشنهاد می‌شود به شهروندانی که از خدمات حمل و نقل عمومی برای جابجایی استفاده می‌کنند؛ از مشوق‌هایی مانند تخفیف در هزینه جابجایی بهره‌مند شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان تاکیدکرد: استفاده حداکثری از ناوگان حمل و نقل عمومی موجود از سوی شهرداری‌ها برای جلوگیری از ایجاد ترافیک در ساعات اوج تردد، ضروری است.

دستورالعمل جدید نحوه آموزش حضوری دانش آموزان ۹ فروردین ماه از سوی وزارت آموزش و پرورش به استان‌ها ابلاغ شده است.
 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار