ثبت رکورد ۱۰۸ درصد برنامه تولید در پتروشیمی شهید تندگویان

تاریخ انتشار: یکشنبه 14 فروردین 1401 | 11:35 ق.ظ
ثبت رکورد ۱۰۸ درصد برنامه تولید در پتروشیمی شهید تندگویان تولید ماهیانه اسفند شرکت پتروشیمی شهید تندگویان به ۱۰۸ درصد برنامه تولید رسید و توانست رکورد بیشترین میزان تولید در این مجتمع از زمان راه‌اندازی تاکنون را بشکند.

این رکورد تولید ماهیانه برای چندمین بار پیاپی در سال ۱۴۰۰ در این مجتمع شکسته شد.

رکورد تولید پیشین ماهیانه در شرکت پتروشیمی شهید تندگویان حدود ۱۱۰ هزار تن تولید بوده که با وجود ۲۹ روزه بودن اسفند ۱۴۰۰ و با همت و تلاش شبانه‌روزی و خستگی‌ناپذیر کارکنان این مجتمع به ۱۱۶ هزار تن رسید.

گفتنی است براساس برنامه سال ۱۴۰۰، میزان تولید انواع محصولات در شرکت پتروشیمی شهید تندگویان یک میلیون و ۱۱۰ هزار و ۶۳۲ تن بود که با وجود ۲ ماه تعمیر اساسی در واحدهای شیمیایی اول و دوم با افزایش ۶ هزار و ۶۱۴ تنی در مقایسه با سال ۱۳۹۹ همراه بود.

همچنین میزان تولید محصولات پلیمری در این مجتمع با افزایش چهار هزار و ۴۶۱ تنی نسبت به سال ۹۹، به رقم ۵۴۷ هزار و ۸۰۵ تن و حجم تولید انواع نخ POY در سال ۱۴۰۰ با ۶ هزار و ۸۰۰ تن افزایش (معادل ۲۲ درصد) به ۳۷ هزار و ۸۵۱ تن رسید.

شرکت پتروشیمی شهید تندگویان (سهامی خاص) در زمینی به مساحت حدود ۳۴ هکتار، در ضلع شمال غرب خلیج فارس در سایت چهارمنطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندرامام خمینی(ره) در جنوب خوزستان واقع شده است. عملیات اجرای این مجتمع از سال ۱۳۷۷ آغاز شد. محصولات اصلی صنعت پتروشیمی با عنوان اسید ترفتالیک خالص(PTA)، پلی اتیلن ترفتالات گرید بطری(PET-A)، پلی اتیلن ترفتالات گرید الیاف(PET-B)، پلی اتیلن ترفتالات گرید الیاف(PET-C)، پلی اتیلن ترفتالات گرید بطری(PET-D)، پلی اتیلن ترفتالات گرید بطری(PET-F)، پلی اتیلن ترفتالات گرید الیاف(PET-G)، پلی اتیلن ترفتالات گرید پنبه مصنوعی(STAPLE)،  پلی اتیلن ترفتالات گرید نخ نساجی(POY)، در این مجتمع تولید می‌شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار