عملیاتی شدن الگوی کشت با ارائه بسته حمایتی جامع به کشاورزان

تاریخ انتشار: یکشنبه 14 فروردین 1401 | 10:42 ق.ظ
عملیاتی شدن الگوی کشت با ارائه بسته حمایتی جامع به کشاورزان معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت جهادکشاورزی گفت: جمع‌بندی وزارت جهاد کشاورزی درباره اجرای الگوی کشت این است که باید یک بسته حمایتی جامع و تشویق کننده برای عملیاتی شدن الگوی کشت به کشاورزان ارائه شود.

«محمد قربانی» افزود: در این زمینه موضوع کشاورزی قراردادی را مطرح کردیم که براساس آن، اتحادیه‌ها، صنایع و شبکه خریداران در کشاورزی قراردادی مشارکت می‌کنند.

به گفته معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت جهادکشاورزی، قیمت محصولات کشاورزی از مؤلفه‌های بسیار مهم برای جهت‌دهی به الگوی کشت است و این که کشاورزان چقدر محصول تولید کنند.

قربانی تصریح کرد: در شورای قیمت‌گذاری، قیمت‌هایی که برای خرید محصولات کشاورزی در نظر گرفته‌ایم برای کشاورزان بسیار محرک است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه قیمت امسال گندم با استقبال چشمگیر کشاورزان روبرو شده است، گفت: برای سال زراعی آینده نیز سیاست تشویقی برای کشاورزان در جهت عملیاتی کردن الگوی کشت خواهیم داشت.

وی افزود: با هوشمندسازی بازار محصولات کشاورزی، تولید کننده بیشترین نفع را از قیمت پرداختی مشتریان می‌برد و درآمد کشاورزان افزایش می‌یابد.

قربانی خاطرنشان کرد: برای اجرای الگوی کشت برای هر محصول یارانه کشت متفاوت می‌دهیم و مانند بورس در محصولات کشاورزی سبدگردانی خواهیم داشت.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار