تحقق رویای بازسازی پمپ‌های دوزینگ در نیروگاه رامین اهواز

تاریخ انتشار: سه شنبه 16 فروردین 1401 | 10:46 ق.ظ
تحقق رویای بازسازی پمپ‌های دوزینگ در نیروگاه رامین اهواز بازسازی پمپ‌های دوزینگ در نیروگاه رامین اهواز با همت و تلاش متخصصان بومی محقق شد.

معاونت مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه رامین اهواز گفت: پمپ‌های دوزینگ وظیفه تزریق مواد شیمیایی (پک و کلرورفریک) را به عهده دارند که در فرآیند تصفیه آب ورودی از رودخانه کارون به نیروگاه نقش مهمی ایفا می‌کنند.

فربد قیصری اشکال در پمپ اصلی و نبود پمپ رزرو جهت انعقادسازی گل و لای استخر‌های ته نشینی شماره ۳ و ۴ فاز یک و ۲ نیروگاه را مهمترین مشکل فنی این بخش عنوان کرد و افزود: این موضوع مانع تصفیه آب در استخر‌های این تاسیسات و کاهش آب تصفیه ارسالی به نیروگاه می‌شد.

وی صرفه جویی ارزی این عملیات را حدود ۶۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: بازسازی این پمپ‌ها سبب تقویت سطح آمادگی این بخش جهت تصفیه و انتقال آب مورد نیاز واحد‌های نیروگاه می‌شود.

بهمن شریفی کیا، کارشناس اداره تعمیرات تاسیسات نیروگاه رامین اهواز در تشریح چگونگی بازسازی ۲ دستگاه از این پمپ‌ها با استفاده از قطعات کارکرده پمپ‌های اسقاطی گفت: مهمترین اقدامات در اجرای این عملیات ساخت و جوشکاری رابط جهت پمپ، گیربکس و الکتروموتور، حذف گیربکس تسمه‌ای و جایگزینی درایو جهت تنظیم کورس تزریق با استفاده از دور موتور و فرکانس آن، ساخت ۲ عدد کوپلینگ، استفاده از قطعات کارکرده و ساخت قطعات مورد نیاز در کارگاه تراشکاری، نصب و اتوکاری خط‌های PP ورودی خروجی با استفاده از قطعات موجود، کابل کشی الکتروپمپ‌ها با استفاده از موجودی و نصب درایو با استفاده از دریوا‌های رزرو سیستم P.A.A هستند.

وی وجود پمپ رزرو جهت تزریق مواد شیمیایی به منظور انعقادسازی در صورت اشکال در پمپ اصلی، استارت همزمان در تاری‌های بالا برحسب میزان تاری رودخانه بر حسب NTU و در نتیجه ارسال آب جبرانی بیشتر و مورد نیاز واحد‌ها را مهمترین مزایای این عملیات برشمرد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار