رشد ۳۳ درصدی تولید در پتروشیمی غدیر

تاریخ انتشار: سه شنبه 16 فروردین 1401 | 10:56 ق.ظ
رشد ۳۳ درصدی تولید در پتروشیمی غدیر میانگین تولید روزانه پتروشیمی غدیر در سه ماهه پایانی سال ۱۴۰۰ به ۳۲۴ تن در روز رسید.

 مدیرعامل شرکت پتروشیمی غدیر با اشاره به اهمیت تامین خوراک مورد نیاز برای تولید محصولات پتروشیمی گفت: به منظور تحقق ظرفیت اسمی این واحد صنعتی و تداوم تولید محصول، خوراک مورد نیاز پتروشیمی غدیر برای استفاده در ۶ ماهه نخست امسال، تامین شد.

حسین صفاری  اظهارداشت: شرکت پتروشیمی غدیر در سه ماه پایانی سال ۱۴٠٠ به رشد ۳۳ درصدی تولید دست یافت و خوراک ۶ ماه نخست شرکت نیز به صورت تضمین شده، از پیش تامین شده است.

وی ادامه‌داد: برای اولین بار در تاریخ فعالیت این شرکت، برای انجام فرآیند تولید در ۶ ماهه نخست سال، خوراک و مواد اولیه به صورت تضمین شده و کاملا شفاف، تامین شده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی غدیر با بیان اینکه میانگین تولید روزانه این واحد پتروشیمی در سه ماهه پایانی سال ۱۴۰۰ به ۳۲۴ تن در روز رسید گفت: این درحالی است که میانگین تولید محصولات این شرکت در سه ماهه ابتدایی همان سال روزانه ۲۴۳ تن بوده است.

وی یادآورشد: میزان تولید محصول در این پتروشیمی در سه ماه پایانی سال گذشته نسبت به سه ماه ابتدایی آن، حدود ۳۳ درصد و میزان فروش نیز به طور تقریبی ۴۵ درصد افزایش داشته است.

صفاری با بیان اینکه بخشی از چالش‌های پیش آمده در هشت ماه سال گذشته منجر به مشکلاتی برای تولید در پتروشیمی غدیر شد گفت: تامین نشدن خوراک تضمینی و کاهش محصول در این واحدصنعتی از مشکلات پیش آمده برای تولید محصول در سال گذشته محسوب می‌شوند.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی غدیر بیان‌داشت: کاهش میزان تولید و نبود خوراک به فرصتی برای انجام برخی اقدامات فنی و مهندسی در این واحد پتروشیمی منجر شد و بخش زیادی از تعمیر ضروری تاسیسات را دربر گرفت.

وی بیان افزود: این تعمیرات باعث بهره‌وری و زمینه ساز افزایش تولید محصول در سه ماه پایانی سال ۱۴۰۰ شد و در نهایت منجر به سوددهی رضایت بخشی در این واحد پتروشیمی گردید.

صفاری یادآورشد: در حالی سنگین‌ترین پروژه تعمیراتی پتروشیمی غدیر در سخت‌ترین شرایط و در روز‌های پایانی سال گذشته انجام شد که بر میزان تولید و فروش محصولات این واحد صنعتی، تاثیر منفی نداشته است.

شرکت پتروشیمی غدیر در سال ۱۳۸۹ با ۵۰ درصد ظرفیت اسمی شروع به فعالیت کرد و درکنار پتروشیمی بندرامام ، اروند و آبادان تامین کننده PVC داخل کشور بوده است.

ظرفیت تولید سالانه این شرکت به میزان ۱۲۰ هزار تن محصول PVC با گرید‌های مختلف است که به لحاظ کیفی از درجه بالایی برخوردار است و اکنون این محصول را بیش از ظرفیت اسمی خود تولید می‌کند. سهم ظرفیت اسمی تولید حدود ۱۶ درصد کل تولیدات داخل و سهم عملیاتی پتروشیمی غدیر در بازار ۲۰ درصد بوده است.

همچنین این واحد صنعتی ظرفیت تولید سالانه ۱۵۰ هزار تن محصول VCM وینیل کلراید مونومر را دارد.

پتروشیمی غدیر در سایت سه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر در جنوب خوزستان واقع است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار