تاکنون موردی از بیماری سرخک در خوزستان شناسایی نشده است

تاریخ انتشار: سه شنبه 16 فروردین 1401 | 10:09 ق.ظ
تاکنون موردی از بیماری سرخک در خوزستان شناسایی نشده است رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان گفت: بر اساس پایش‌های صورت گرفته در کشور و خوزستان تاکنون موردی از سرخک در کودکان زیر ۵ سال گزارش نشده.

سید محمد علوی می‌گوید: با توجه به انتشار گزارشا‌هایی از یکی از کشور‌های همسایه شرقی ما که در آن سرخک وضعیت خاصی پیدا کرده نگرانی‌هایی ایجاد شده.

او افزود: این نگرانی‌ها با توجه به تردد‌های مهاجرین رسمی و غیر رسمی با خانواده‌ها و ورود سرخک به داخل استان در بین کودکان زیر ۵ سال که به علت شرایط خاص واکسن ام ام آر نزده اند وجود دارد.

آقای علوی گفت: بنابراین به تمام مراکز بهداشتی و درمانی و مراکز واکسیناسیون هشدار داده شده، ضمن آنکه برای کودکان زیر ۵ سال که واکسن «ام ام آر» تزریق نکرده اند، در همه ساعات تزریق می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان همچنین در خصوص شناسایی خانواده‌های افغانستانی که در اردوگاه‌ها نگهداری می‌شوند، یادآور شد که به صورت کامل رصد شده و همه کودکان زیر ۵ سال نیز زیر پوشش واکسن می‌روند، تا خطری شهروندان را تهدید نکند.

این مقام مسئول درباره آخرین آمار کرونا در کشور نیز گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد مراجعین به مراکز بهداشتی و درمانی، ۴ هزار و ۵۹ نفر بود که از روز قبل ۱۴۱ نفر کمتر شده.

او افزود: تعداد بیماران شناسایی شده ۳۴۴ نفر و تعداد بیماران بستری شده در بیمارستان ۲۶ نفر که به ترتیب نسبت به دیروز ۲۳۰ و ۱۹ نفر کمتر شده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار