حضور سازمان آب و برق خوزستان در نهمین اجلاس شورای جهانی آب

تاریخ انتشار: سه شنبه 16 فروردین 1401 | 09:45 ق.ظ
حضور سازمان آب و برق خوزستان در نهمین اجلاس شورای جهانی آب نهمین اجلاس شورای جهانی آب با حضور سازمان آب و برق خوزستان از یکم تا ششم فروردین‌ماه سال جاری با شعار امنیت آبی برای صلح و توسعه پایدار در شهر داکار پایتخت کشور سنگال (غرب آفریقا) برگزار شد.

اجلاس شورای جهانی آب (WWF)  هر سه سال یکبار به میزبانی یکی از کشورهای عضو شورا باهدف ارائه آخرین دستاوردهای روز دنیا، نوآوری‌ها و طرح‌های ابتکاری در حوزه آب برگزار می‌شود.

تاکنون ۸ اجلاس از سال ۱۹۹۷ به ترتیب در کشورهای مراکش (۱۹۹۷)، هلند (۲۰۰۰)، ژاپن (۲۰۰۳)، مکزیک (۲۰۰۶) ، ترکیه (۲۰۰۹)، فرانسه (۲۰۱۲)، کره جنوبی (۲۰۱۵) و برزیل (۲۰۱۸) برگزار شده است و نهمین اجلاس شورای جهانی آب نیز از تاریخ اول لغایت ششم فروردین‌ماه سال جاری با شعار “امنیت آبی برای صلح و توسعه پایدار” در شهر داکار پایتخت کشور سنگال (غرب آفریقا) برگزار شد.

هدف از برگزاری این رویداد بین‌المللی سرعت بخشیدن به دسترسی جهانی به آب سالم و سامانه‌های جمع‌آوری، تصفیه و دفع بهداشتی پساب‌ها بوده است که در این راستا بیش از ۱۰۰ جلسه و پنل تخصصی در زمینه‌های مختلف آب و فاضلاب برگزار و آخرین دستاوردهای علمی دنیا در زمینه‌های فوق توسط نمایندگان کشورهای ایران، آلمان، فرانسه، بلژیک، کره جنوبی، چین، سریلانکا، غنا و هند و همچنین سازمان‌های بین‌المللی نظیر بانک جهانی(WB) ، بانک توسعه اسلامی (IDB)، فائو(FAO)، انجمن بین‌المللی آب (IWA)، کمیسیون بین‌المللی آبیاری و زهکشی (ICID)، مشارکت جهانی آب (GWP) ، انجمن بین‌المللی منابع آب (IWRA) و مرکز علمی – تحقیقاتی غرب آفریقا (WASCAL) ارائه شد.

در این رویداد بین‌المللی که با حضور بیش از ۵۰۰۰ نفر شرکت‌کننده از حدود ۱۵۰ کشور جهان تشکیل شد، عارف وائلی به‌عنوان نماینده رصدخانه آب و انرژی سازمان آب و برق خوزستان شرکت کرد و در نشست تخصصی با عنوان “طراحی و پیاده‌سازی رصدخانه آب و انرژی به‌عنوان پایلوت مرکز ملی آب ایران” در گروه اقدام “مدیریت هوشمند منابع آب” به ارائه دستاوردهای رصدخانه آب و انرژی پرداخت. در این اجلاس نمایندگان وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی، بخش خصوصی و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز حضور داشتند.

بیانیه این اجلاس نیز در پنج محور اصلی شامل تضمین حق دسترسی همگان به آب سالم و تأسیسات جمع‌آوری و تصفیه پساب، تضمین تأمین منابع، تضمین تأمین منابع مالی کافی، تضمین حکمرانی همه‌جانبه و ارتقای همکاری‌های بین‌المللی تدوین شده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار