اجرای طرح جهادی آبرسانی به ۱۸۹ روستای خوزستان

تاریخ انتشار: چهارشنبه 17 فروردین 1401 | 09:07 ق.ظ
اجرای طرح جهادی آبرسانی به ۱۸۹ روستای خوزستان جهاد آبرسانی به ۱۸۹ روستای محروم و دارای تنش آبی استان خوزستان با اعتبار ۱۵ هزار میلیارد ریال آغاز شده است .

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: جهاد آبرسانی به ۱۸۹ روستای محروم و دارای تنش آبی این استان با اعتبار ۱۵ هزار میلیارد ریال آغاز شده که با بهره‌برداری از این طرح‌ها مشکل تامین آب شرب پایدار و باکیفیت این روستا‌ها برای همیشه برطرف می‌شود.

 

محمدرضا کرمی نژاد با اشاره به احتمال افزایش تعداد روستا‌های این طرح افزود: با توجه به عبور خطوط انتقال آب این طرح‌ها از کنار تعدادی از روستا‌های خوزستان، پایدارسازی و تامین آب این روستا نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با تقدیر از سپاه پاسداران به خاطر حمایت از روند اجرایی طرح‌های آب و فاضلاب در مناطق دارای تنش آبی خوزستان ادامه داد: عملیات اجرایی طرح جهاد آبرسانی به ۱۸۹ روستای خوزستان توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و با همکاری سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان، از ابتدای امسال در راستای تامین آب شرب پایدار و باکیفیت آغاز شده است.

مدیرعامل آبفای خوزستان گفت: سپاه ولیعصر (عج) خوزستان از ابتدای تنش آبی به یاری آبفا آمد و با حضور موثر خود اقدام بزرگی در راستای کاهش مشکل آبی مردم خوزستان انجام داد.

کرمی نژاد با بیان اینکه طرح جهادآبرسانی در خوزستان برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شده است، افزود: حمایت اعتباری دولت در اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی خوزستان بسیار چشمگیر بوده است که نشان از اهتمام جدی این دولت برای محرومیت زدایی و به حداقل رسیدن تنش آبی این استان است.

وی ادامه داد: طرح‌های جهادآبرسانی خوزستان هم اکنون در روستا‌های شهرستان‌های کرخه، شادگان، آبادان و اندیکا در حال اجراست که با توجه به عزم جدی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و سپاه، امید به بهره برداری از این طرح‌ها در کمترین زمان ممکن وجود دارد.

کرمی نژاد، برآورد زمانی برای بهره برداری از طرح‌های محرومیت زدایی جهادآبرسانی را ۲ سال اعلام کرد و افزود: طرح‌های محرومیت زدایی جهاد آبرسانی مشکل نقدینگی و تامین اعتبار ندارند به همین دلیل با سرعت در اجرایی شده و به بهره برداری می‌رسند.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم طرح‌های آبرسانی به روستا‌های خوزستان سرعت گرفته است به گونه‌ای که در هشت ماه نخست فعالیت این دولت، یک هزار و ۱۰۱ روستای خوزستان با ظرفیت تامین آب ۲۵۳ هزار متر مربع در شبانه روز آب سالم پایدار و سالم برخوردار شد.

برای تحقق این مهم ۵۴۰ کیلومتر لوله کشی، ۲۵ ایستگاه پمپاژ در ۱۷ شهرستان و ۴۰۴ روستا احداث، ۲۳ حلقه چاه در هشت شهرستان ایجاد و ۷۰ تصفیه خانه لایروبی شده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار