پایان طرح توزیع میوه نوروزی در خوزستان

تاریخ انتشار: چهارشنبه 17 فروردین 1401 | 12:07 ب.ظ
پایان طرح توزیع میوه نوروزی در خوزستان مدیر تعاون روستایی خوزستان با بیان این مطلب که توزیع ۵۰ تن سیب و ۵۰ تن پرتقال تا پایان ماه مبارک رمضان از طریق سامانه بازرگام ادامه خواهد داشت گفت: طرح توزیع نوروزی در استان خوزستان به پایان رسید.

 محمد امین معین راد گفت: طرح توزیع میوه ایام نوروز با توزیع حدود یک هزار و ۳۰۰ تن سیب و پرتقال در استان خوزستان به پایان رسید.

وی گفت: کار توزیع میوه نوروزی از ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۰ با برنامه‌ریزی‌های مناسب توسط تعاون روستایی خوزستان در ۱۴۳ غرفه آغاز و ۱۵ فروردین سال جاری به پایان رسید، که شهرستان اهواز با ۱۹ غرفه بیشترین تعداد و امیدیه و آغاجاری با یک غرفه کمترین تعداد غرفه در این طرح مشارکت داشتند.

معین راد در ادامه بیان داشت: طبق درخواست ما و با توجه به جمعیت استان ۲ هزار و ۲۶۹ تن میوه اعم از سیب و پرتقال در ۳ سردخانه استان ذخیره سازی شد که در این مدت، موفق به توزیع یک هزار و ۲۸۷ تن میوه در سطح استان شدیم و اکنون ۹۸۲ تن میوه دیگر در سردخانه ها دپو شده است.

مدیر تعاون روستایی استان خوزستان اضافه کرد: توزیع میوه در استان بر اساس آخرین نرخنامه ستاد تنظیم بازار استان و با قیمت پرتقال تامسون ۱۰ هزار تومان، سیب قرمز ۱۱ هزار تومان و سیب زرد ۱۲ هزار تومان در بازار فروخته شد که این میزان شامل ۸۶۲ تن سیب زرد و قرمز که از استان آذربایجان غربی تامین شده بود و یک هزار و ۵۳۲ تن پرتقال تامسون که از استان مازندران تامین شده بود می باشد.

وی گفت: از کل میوه های ذخیره شده در ۳ سردخانه استان، در  سردخانه برنجکوبی اهواز ۱۲۱ تن سیب درختی و ۴۰۲ تن پرتقال تامسون، در سردخانه الباجی ۵۱۱ تن سیب درختی و 

کار توزیع میوه نوروزی از ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۰ با برنامه‌ریزی‌های مناسب توسط تعاون روستایی خوزستان در ۱۴۳ غرفه آغاز و ۱۵ فروردین سال 

جاری به پایان رسید، که شهرستان اهواز با ۱۹ غرفه بیشترین تعداد و امیدیه و آغاجاری با یک غرفه کمترین تعداد غرفه در این طرح مشارکت داشتند.

۵۶۰ تن پرتقال  و در اکسین دز دزفول ۲۲۹ تن سیب درختی و ۵۷۰ تن پرتقال ذخیره شد که اهواز با توزیع ۱۱۸ تن سیب و ۳۰۰ تن پرتقال بیشترین فروش را از آن خود کرد و همچنین شهرستان آغاجاری با ۳ تن پرتقال و ۲ تن سیب کمترین میزان فروش و توزیع را در استان از آن خود کرد. 

لازم به ذکر است، جمعیت شهرستان آغاجاری ۱۸ هزار نفر بوده و ۴ دهم درصد جمعیت کل استان است.

معین راد همچنین اظهار کرد: یکی دیگر از راه های توزیع میوه نوروزی از طریق سامانه بازرگام بود که ۵۰ تن سیب و ۵۰ تن پرتقال تا پایان ماه مبارک رمضان از طریق این سامانه قابل دسترسی برای مردم می باشد.

مدیر تعاون روستایی خوزستان در ادامه اضافه کرد: در خصوص میوه باقیمانده در سردخانه ها که رقمی بالغ بر ۹۸۲ تن است منتظر تصمیم کمیته ملی و ستاد راهبردی استانی هستیم تا در خصوص نحوه واگذاری میوه به اشخاص تصمیم گیری کند.

وی در ادامه با تشکر از تمامی عوامل توزیع میوه شب عید و ایام نوروز به خصوص حوزه فنی و بازرگانی مدیریت تعاون روستایی خوزستان گفت: خوشبختانه تیم گشت بازرسی حوزه معاونت فنی و بازرگانی در مدت توزیع میوه دائما فعال و جلسات متعددی را برای توزیع مناسب میوه برگزار کرد، همچنین در این مدت کارگروه راهبردی استانی که طبق دستور العمل متشکل از جهاد کشاورزی، تعاون روستایی، معاونت اقتصادی استانداری، صنعت و معدن و اداره بازرسی و اتحادیه تعاون روستایی خوزستان بود تشکیل شد، همچنین تیم بازرسی حوزه معاونت فنی و بازرگانی مدیریت تعاون روستایی با اعزام کارشناسان خود جهت کنترل و نظارت و بازرسی غرف در توزیع میوه نوروز در سطح استان بسیار کمک حال ما بودند.

معین راد افزود: یکی دیگر از فعالیت های ما در زمینه توزیع میوه نوروز تشکیل جلسات توجیهی با شهرستانها و روسای شهرستانها بود به گونه ای که شهرستانها به ۳ گروه تقسیم و بر اساس جمعیت هر شهرستان و فراوانی میوه، تصمیم بر توزیع آن گرفته می شد و خوشحالیم که با برگزاری جلسات متعدد کمیته ستاد مدیریت تعاون روستایی و ستاد کارگروه استانی در طول طرح توانستیم نیازهای مردم را پاسخ دهیم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار