بازگشت ۵۰۰ میلیارد تومان به مالباختگان صندوق‌های خانگی رامهرمز

تاریخ انتشار: چهارشنبه 17 فروردین 1401 | 09:09 ق.ظ
بازگشت ۵۰۰ میلیارد تومان به مالباختگان صندوق‌های خانگی رامهرمز رئیس کل سابق دادگستری خوزستان با بیان اینکه در رامهرمز با پدیده عجیب صندوق‌های خانگی مواجه شدیم و چند نفر مبلیاردها تومان از مردم سراسر کشور می‌گرفتند، گفت: با اقدام در این زمینه بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان از پول مردم که در قالب صندوق‌های خانگی در شهرستان رامهرمز از مردم سراسر کشور جمع‌آوری شده […]

رئیس کل سابق دادگستری خوزستان با بیان اینکه در رامهرمز با پدیده عجیب صندوق‌های خانگی مواجه شدیم و چند نفر مبلیاردها تومان از مردم سراسر کشور می‌گرفتند، گفت: با اقدام در این زمینه بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان از پول مردم که در قالب صندوق‌های خانگی در شهرستان رامهرمز از مردم سراسر کشور جمع‌آوری شده بود، بدون تشکیل پرونده قضایی به مردم برگردانده شد.

حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری خوزستان که دیروز (۱۶ فروردین‌ماه) انجام شد، اظهار کرد: با نبود امکانات، در سال‌های گذشته با کمک همکاران دستگاه قضایی ۱۵۳ شعبه به شعب خوزستان اضافه کردیم که این تعدد شعبه شاید به اندازه شعب یکی از استان‌های کوچک باشد. حدود چهار شعبه در دست تأسیس نیز داریم که این اقدامات به منظور کاهش اطاله دادرسی انجام شده است.

وی افزود: در ابتدای حضورم در دادگستری خوزستان ۱۳ شعبه حقوقی داشتیم در حالی که در استان‌های مشابه ۳۰ شعبه فعال بوده‌اند بنابراین با پیگیری‌های انجام شده مجوز ۱۰ شعبه جدید را گرفتیم که هشت شعبه از این تعداد فعال شده‌اند.

مرادی با اشاره به افتتاح دومین مجتمع تجاری کشور در خوزستان بیان کرد: در زمینه شایسته‌گزینی نیز از ظرفیت نیروهای جوان انقلابی در پست‌های مختلف استفاده کردیم.

رئیس کل سابق دادگستری خوزستان گفت: با همکاری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان میز خدمت در مرکز استان فعال شد و این سنت به سایر سازمان‌ها تعمیم داده شد و این کار در این استان نهادینه شده است. اکنون شرایط به گونه‌ای است که پر رونق‌ترین نماز جمعه کشور را در  اهواز داریم. حضور در مساجد و مناطق محروم را نیز از دو سال پیش آغاز کردیم که این کار موجب توجه مدیران به این مناطق می‌شود. با این کار فروش اراضی کوی مدرس ابطال شد و امیدواریم در آینده جشن تحویل اسناد منازل به مردم را داشته باشیم.

مرادی با بیان اینکه در رامهرمز با پدیده عجیب صندوق های خانگی مواجه شدیم و چند نفر مبلیاردها تومان از مردم سراسر کشور می‌گرفتند، افزود: در این پرونده بیش از ۱۰۰ هزار نفر مبتلا شدند. با اقدام در این زمینه بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان از پول مردم که در قالب صندوق‌های خانگی در شهرستان رامهرمز از مردم سراسر کشور جمع‌آوری شده بود، بدون تشکیل پرونده قضایی به مردم برگردانده شد.

وی با اشاره به افزایش حدود ۳۲۰ درصدی استفاده از خدمات نوین در دستگاه قضایی (پابندهای الکترونیک) گفت: همکاران قضایی نیز در زندان‌های استان خوزستان افزایش یافته و از رتبه ۲۸ به رتبه سوم تا پنجم کشوری رسیده‌ایم.

وی بیان کرد: در خوزستان عریض و طویل، اردوگاه‌های ماده ۱۶ برای جمع‌آوری معتادان متجاهر که ۵۲ درصد سرقت‌های خرد را انجام می‌دهند را نداریم. با اقدامات انجام شده، کار راه‌اندازی این اردوگاه با ظرفیت دو هزار نفر انجام شده و در یکی دو ماه آینده فاز اول آن با ظرفیت ۱۵۰ تا ۵۰۰ نفر افتتاح می‌شود. یکی دو زندان دیگر هم در ماه آینده افتتاح می‌شوند.

مرادی با اشاره به حل مشکلات شرکت هفت تپه و لوله‌سازی بیان کرد: دادگستری خوزستان با مجرمانی که مرتکب جرایم خشن شده‌اند، هیچ گونه رأفتی نداشته است.

وی با اشاره به انجام ۵ هزار و ۳۴۵ بازدید از ۱۰ زندان‌ خوزستان و بیش از ۴۵ هزار ملاقات مردمی گفت: امسال بیش از ۵۰ کارچاق‌کن در دادگستری خوزستان دستگیر شده‌اند. روسا و همکاران قضایی نیز بیش از ۴۵ هزار ملاقات مردمی داشته‌اند.

رئیس کل سابق دادگستری خوزستان از افزایش ۲۰ درصدی مجازات‌های جایگزین حبس خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۰ دادرسی الکترونیکی نیز ۳۶۰ درصد افزایش یافت. در حال حاضر به جای جابه‌جایی زندانی‌ها و مخاطرات آن، در زندان ارتباط برقرار و احکام صادر می‌شود.

مرادی بیان کرد:  ۱۲۴ هزار تُن ذرت آلوده در یکی از بنادر خوزستان داشتیم که با پیگیری‌ها، ۱۰۰ هزار تُن آن خارج و مابقی در حال خروج است. در سال ۹۹، ۲ هزار و ۳۵۴ هکتار از اراضی ملی و در سال گذشته ۴۵۴ هکتار از اراضی ساحلی آزادسازی شدند.

وی افزود: سازمان بازرسی نیز اقدامات خوبی انجام داده است به گونه‌ای که پرونده‌ای که در آن میلیاردها تومان جابه‌جا شده بود در زمان خود مورد رسیدگی قرار گرفت.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار