تاکنون موردی از ریزش ملخ صحرایی در خوزستان مشاهده نشده است

تاریخ انتشار: چهارشنبه 17 فروردین 1401 | 09:14 ق.ظ
تاکنون موردی از ریزش ملخ صحرایی در خوزستان مشاهده نشده است معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از آماده‌باش استان برای مقابله با هجوم احتمالی گله‌های ملخ صحرایی خبر داد و گفت: تاکنون موردی از ریزش گله‌های ملخ صحرایی در خوزستان مشاهده نشده است. تورج نوروزی ، با اشاره به آمادگی بخش‌های مختلف استان برای مقابله با هجوم ملخ‌های صحرایی اظهار کرد: تاکنون بیش […]

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از آماده‌باش استان برای مقابله با هجوم احتمالی گله‌های ملخ صحرایی خبر داد و گفت: تاکنون موردی از ریزش گله‌های ملخ صحرایی در خوزستان مشاهده نشده است.

تورج نوروزی ، با اشاره به آمادگی بخش‌های مختلف استان برای مقابله با هجوم ملخ‌های صحرایی اظهار کرد: تاکنون بیش از سه میلیون هکتار از اراضی کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان برای مقابله با هجوم احتمالی گله‌های ملخ صحرایی پایش شده است.

 وی افزود: همه امکانات لازم برای مقابله با ریزش و هجوم احتمالی ملخ در مناطق مختلف استان آماده شده است و مشکلی در بحث تامین امکانات و تجهیزاتی مثل سم، پهپاد، سمپاش و نیروی انسانی متخصص وجود ندارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به اینکه شهرهای ساحلی و جنوبی استان بیشتر مورد توجه هستند، گفت: گروه‌های مقابله با ملخ صحرایی در مناطق مختلف استان در حالت آماده‌باش هستند تا در صورت مشاهده ریزش و هجوم احتمالی ملخ‌ها با این آفت مبارزه کنند.

نوروزی ادامه داد: تاکنون موردی از ریزش گله‌های ملخ صحرایی در خوزستان مشاهده نشده است.

وی با بیان اینکه کاهش رطوبت هوا، افزایش دما و کاهش سطح سبزینگی مزارع احتمال ریزش ملخ‌های صحرایی را کاهش می‌دهد، عنوان کرد: از همه ساکنان و کشاورزان خوزستان به ویژه در مناطق و شهرهای جنوبی استان درخواست داریم تا در صورت مشاهده ملخ‌های صحرایی، موارد را به سرعت به اداره‌های جهاد کشاورزی در شهرستان‌ها اطلاع دهند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: گروه‌های پایش و مقابله با ملخ صحرایی از بهمن ماه سال گذشته در مناطق مختلف خوزستان مستقر هستند و کار پایش مزارع و منابع طبیعی استان در خصوص هجوم این آفت همچنان ادامه دارد. 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار