نصب ۲ دستگاه الکتروپمپ شفت غلافی در سامپ شماره ۲ نیروگاه مسجدسلیمان

تاریخ انتشار: چهارشنبه 17 فروردین 1401 | 10:09 ق.ظ
نصب ۲ دستگاه الکتروپمپ شفت غلافی در سامپ شماره ۲ نیروگاه مسجدسلیمان مدیریت تعمیرات سد مسجد سلیمان در شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاههای برق آبی خوزستان نصب ۲ دستگاه الکتروپمپ شفت غلافی در سامپ شماره ۲ نیروگاه مسجدسلیمان خبر داد .

ابراهیم شجاعی گفت: سامپ های جمع آوری آبهای نشتی نیروگاه مسجدسلیمان به دلیل خرابی های متعدد الکتروپمپ های کف کش و افت محسوس قابلیت اطمینان آنها و همچنین هزینه های زیاد نگهداری و تعمیرات، بهره برداری از سیستم فوق را با چالش مواجه کرده که در این راستا جلسه ای با حضور کارشناسان معاونت فنی و مهندسی سد و نیروگاه مسجدسلیمان و مدیریت نگهداری و تعمیرات این ناحیه برگزار و تصمیم به استفاده از پمپ های شفت غلافی گردید.

وی افزود: در هر سامپ نیروگاه جهت تخلیه آب های نشتی از ۴ الکتروپمپ استفاده می گردد که در این پروژه تصمیم گرفته شد طرح با جایگزینی ۲ دستگاه الکتروپمپ شفت غلافی بجای کف کش تغییر یابد که در ادامه طراحی و تهیه ۲ دستگاه الکتروموتور ۹۰ کیلووات در دستور کار قرار گرفت.

شجاعی در ادامه خاطر نشان کرد: در این پروژه ۲ دستگاه الکتروپمپ با تغییر طراحی از افقی به عمودی تغییر کاربری داده شد و پس از نصب تجهیزات لازم و از قبل طراحی شده در سامپ شماره ۲ نیروگاه مسجدسلیمان با موفقیت نصب گردیدند که از مزیت های این الکتروپمپ های نصب شده، دسترسی آسان به نگهداری و تعمیرات، دبی خروجی بیشتر نسبت به پمپ های کف کش و مصرف انرژی بهینه می باشد.

وی در پایان افزود: این پروژه به همت گروه های اجرایی نگهداری و تعمیرات ناحیه مسجدسلیمان و معاونت فنی و مهندسی سد و نیروگاه در راستای کاهش هزینه های نگهداری و تعمیرات ، دسترس پذیری و بالا بردن قابلیت اطمینان سیستم جمع آوری آب های نشتی نیروگاه با موفقیت به سرانجام رسید.

گفتنی است نیروگاه ۲۰۰۰ مگاواتی برق آبی مسجدسلیمان دارای ۴ سامپ تخلیه آب های نشتی می باشد و در هر سامپ ۴ دستگاه الکتروپمپ جهت تخلیه آبهای نشتی نصب شده و تصمیم بر آن است که در آینده با پایش وضعیت الکتروپمپ های شفت غلافی نصب شده، در صورت حصول نتایج مورد نظر در بقیه سامپ های نیروگاه نیز اجرایی گردد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار