کمبود ۱۷ درصدی ذخیره آب در سد‌های خوزستان

تاریخ انتشار: چهارشنبه 17 فروردین 1401 | 09:43 ق.ظ
کمبود ۱۷ درصدی ذخیره آب در سد‌های خوزستان ذخیره آب در سد‌های خوزستان در مقایسه با پارسال ۱۷ درصد کاهش یافته است.

مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: با توجه به حاکم شدن پدیده خشکسالی در ۲ سال اخیر در استان، شرایط ذخایر آبی در مخازن رضایت بخش نیست.

پیمان حیدری راد افزود: در حوضه کارون بزرگ که شامل سد‌های زنجیره‌ای کارون یک و دز است، ذخایر آبی در آن‌ها فقط ۸ درصد نسبت به پارسال افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه ذخیره آب در سد کرخه در مقایسه با پارسال منفی ۱۲۹ درصد است، ادامه داد: همچنین در حوضه سد جره نیز ذخیره با روند منفی ۱۶ درصد مواجه هستیم.

حیدری راد به کمبود ۱۷ درصدی ذخیره آب برنامه ریزی شده در مجموع سد‌های خوزستان در مقایسه با پارسال اشاره و عنوان کرد: با توجه به این شرایط، در ۹ اسفندماه سال ۱۴۰۰، کارگروه سازگاری با کم آبی استان برگزار شد و به منظور برنامه ریزی منابع آب در طول فصل تابستان امسال، ممنوعیت کشت شلتوک در حوضه‌های آبریز استان به تصویب رسید.

این مقام مسئول گفت: با توجه به شرایط آبی امسال، از کشاورزان تقاضا داریم از کشت این محصول خودداری کنند و در حوضه کرخه به دلیل شرایط حاد خشکسالی، امکان تامین آب کشت فصلی نیز وجود ندارد،

وی افزود: در حوضه‌های کارون، مارون و دز بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده با جهاد کشاورزی خوزستان، الگوی کشت محصولات کم مصرف به کشاورزان ارائه خواهد شد.

حیدری راد در خصوص وضعیت تامین آب آشامیدنی بیان کرد: برنامه ریزی‌های جامع و کاملی در این زمینه انجام شده و تلاش می‌کنیم پیش از ایجاد تنش، آب مورد نیاز مناطق مختلف تامین شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار