ثبت رکورد بی سابقه تخلیه و بارگیری ٣۶ میلیون تن کالای اساسی در بندر امام خمینی (ره)

تاریخ انتشار: شنبه 20 فروردین 1401 | 10:26 ق.ظ
ثبت رکورد بی سابقه تخلیه و بارگیری ٣۶ میلیون تن کالای اساسی در بندر امام خمینی (ره) مدیرکل بنادر و دریا نوردی خوزستان میزان تخلیه و بارگیری کالا‌های اساسی در مجتمع بندری امام خمینی طی پارسال را ۳۶ میلیون تن اعلام کرد.

عادل دریس گفت: در ۱۲ ماه سال گذشته ٢٨٩ فروند کشتی حامل انواع کالای اساسی در مجتمع بندری امام خمینی لنگر انداختند و بیش از ١٧ میلیون و ۵١٧ هزار تن کالا تخلیه شد.

به گفته او  این میزان تخلیه کالا ١٩ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه در سال ۱۳۹۹ نشان می‌دهد که مقایسه با سال‌های قبل رکورد کم سابقه‌ای محسوب می‌شود.

مدیر کل بنادر و دریا نوردی خوزستان  همچنین به هم‌افزایی دستگاه‌هایی اجرایی و نهاد‌های مرتبط در فرآیند صدور مجوز‌های ترخیص کالا به منظور تسریع در روند ارسال کالا‌های اساسی به همه نقاط کشور اشاره کرد.

این مقام مسئول می‌گوید: در بازه زمانی یاد شده حدود به ١٨ میلیون و ٣٠٠ هزار تن هم کالا‌های اساسی بارگیری و به نقاط مختلف کشور ارسال شد که نسبت به سال قبل ٢۶ درصد  رشد را  نشان می‌دهد.

آقای دریس برنامه ریزی‌های منظم برای ساماندهی جریان ترخیص و خروج کالا‌های اساسی، فعالیت شبانه‌روزی بدون توقف در طول سال و همکاری تنگاتنگ دستگاه‌های اجرایی ذیربط از جمله عواملی برشمرد که موجب شد که رشد قابل توجهی در جریان ارسال کالا به مبادی مصرف به دست آید.

مدیر کل بنادر و دریا نوردی خوزستان گفت: نزدیک به ١٧ میلیون تن از کالا‌های اساسی بارگیری شده در این مجتمع بزرگ بندری در ١٢ ماه سال گذشته از طریق ناوگان جاده‌ای حمل شده است.

این مقام مسئول می‌گوید: به منظور کاهش بار ترافیک جاده‌ای و افزایش سهم حمل و نقل ریلی با هم‌افزایی راه‌آهن جمهوری اسلامی و اداره کل بنادر و دریانوردی استان با آماده‌سازی بستر فعالیت حمل و نقل ریلی نزدیک به ٢ میلیون تن از طریق ناوگان ریلی به نقاط مختلف کشور ارسال شد که از ١١ درصد رشد در این زمینه خبر می‌دهد.

منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی به عنوان نخستین شهر لجستیک غلات و همچنین کانون تخلیه و بارگیری کالا‌های اساسی به لحاظ نزدیکی به مراکز جمعیتی و صنعتی کشور نقش به سزایی در زنجیره تأمین کالا ایفا می‌کند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار