گرد و غبار ۱۵ شهر خوزستان را درگیر کرد

تاریخ انتشار: شنبه 20 فروردین 1401 | 11:07 ق.ظ
گرد و غبار ۱۵ شهر خوزستان را درگیر کرد گرد و غبار که برای سومین روز خوزستان را فراگرفته است امروز شنبه ۱۵ شهر این استان را بار دیگر درگیر آلودگی هوا کرد.

 سامانه پایش کیفی هوای کشور ساعت ۱۰ روز شنبه شاخص کیفی هوای اهواز ۱۸۴، اندیمشک ۱۶۳، بندر امام ۱۶۵، دزفول ۱۶۷، سوسنگرد ۱۵۹، شادگان ۱۵۹، شوشتر ۱۷۶ و ماهشهر ۱۵۵ در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها اعلام کرده است.

همچنین شاخص کیفی هوای شهرهای بهبهان ۱۴۹، حمیدیه ۱۱۹، رامشیر ۱۴۱ و شوش ۱۴۰ ناسالم برای گروه‌های حساس گزارش شده است.

اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، نیز میزان گرد و غبار در ساعت ۹ امروز را در شهرهای اندیمشک ۲۸۵ میکروگرم بر مترمکعب، اهواز ۳۹۸ ، ایذه ۲۸۸ ، بندر امام ۳۲۰، بهبهان ۲۶۱، حمیدیه ۱۸۶ ،خرمشهر ۴۱۰ ، دزفول ۲۹۳ ، رامشیر ۲۳۹ ، سوسنگرد ۲۰۵ ، شادگان ۲۷۸ ، شوش ۲۷۰ ، شوشتر ۳۱۷ ، گتوند ۱۶۶ و ماهشهر ۲۵۲ میکروگرم بر مترمکعب گزارش کرده است.

حد مجاز غبار در هوا ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب است.

بر اساس شاخصAQI  که برای سنجش کیفیت هوا و نشان دادن اثر آلودگی بر سلامتی افراد است، از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

در شرایط هوای ناسالم همه افراد در صورت قرار گرفتن درازمدت در معرض هوای با این شدت آلودگی ممکن است دچار علایم تنفسی شوند. همچنین افراد گروه حساس ممکن است دچار پیامدهای بیشتری شوند.

شرایط بسیار ناسالم بیانگر هشدار درباره بروز وضعیت اضطراری بهداشتی است و با احتمال بیشتر سلامت همه جمعیت به خطر می‌افتد.

شرایط هوای خطرناک نیز نشان‌دهنده وضعیت اضطراری هشدار بهداشتی است و همه افراد ممکن است دچار پیامدهای بهداشتی وخیم شوند.

مرکز ملی پایش و هشدار سریع گرد و خاک هواشناسی خوزستان در همین رابطه امروز با صدور اطلاعیه سطح نارنجی، نسبت به تشکیل توده گرد و خاک روی کشور عراق و تاثیر آن ابتدا بر مناطق غربی و مرکزی و سپس بر سایر مناطق استان تا روز دوشنبه هشدار داده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار