آغاز برداشت محصول گندم در آبادان از اواخر فروردین

تاریخ انتشار: شنبه 20 فروردین 1401 | 10:21 ق.ظ
آغاز برداشت محصول گندم در آبادان از اواخر فروردین مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت: عملیات برداشت محصولات گندم و جو شهرستان از اواخر فروردین ماه آغاز می‌شود. حسن دشتی نژاد اظهار کرد: محصولات پاییزه در شهرستان شامل ۵۴۸ هکتار گندم،۱۷۰هکتار جو، ۱۱۵۰هکتار یونجه و صیفی‌جات می‌شود. وی افزود: محصولات صیفی‌جات نیز شامل نعناع، گشنیز، شمبلیله، شوید، شاهی، جعفری، تره، تربچه، اسفناج، گوجه فرنگی، خیار، […]

مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت: عملیات برداشت محصولات گندم و جو شهرستان از اواخر فروردین ماه آغاز می‌شود.

حسن دشتی نژاد اظهار کرد: محصولات پاییزه در شهرستان شامل ۵۴۸ هکتار گندم،۱۷۰هکتار جو، ۱۱۵۰هکتار یونجه و صیفی‌جات می‌شود.

وی افزود: محصولات صیفی‌جات نیز شامل نعناع، گشنیز، شمبلیله، شوید، شاهی، جعفری، تره، تربچه، اسفناج، گوجه فرنگی، خیار، فلفل و کاهو می‌شود و به صورت جزئی بامیه نیز کاشته شده است.

دشتی نژاد با اشاره به اینکه آب موردنیاز این محصولات از رودخانه کارون تامین می‌شود، تصریح کرد: کشت محصولات پاییزه از مهرماه سال گذشته آغاز شد و آذرماه نیز به پایان رسید و برداشت محصولات گندم و جو نیز از اواخر فروردین ماه آغاز می‌شود و این عملیات یک ماه به طول می‌انجامد.

وی با بیان اینکه همواره مشکلاتی در تامین آب اراضی کشاورزی وجود دارد، تصریح کرد: به دلیل محدودیت‌های آبی، تنش آبی و عدم وجود امنیت آبی در شهرستان کشت محصولات پاییزه نسبت به سال گذشته کمتر شده است و امسال نیز امکان کشت محصولات پر مصرف نظیر شلتوک وجود ندارد.

مدیر جهاد کشاورزی آبادان در خصوص میزان برداشت محصولات پاییزه عنوان کرد: پیش بینی می‌شود امسال ۱۰۹۶ تن گندم و ۲۶۰ تن جو برداشت شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار