آغاز خرید حمایتی مرغ مازاد در همه استان‌ها/ تولیدکنندگان نگران نباشند

تاریخ انتشار: شنبه 20 فروردین 1401 | 10:41 ق.ظ
آغاز خرید حمایتی مرغ مازاد در همه استان‌ها/ تولیدکنندگان نگران نباشند مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور با بیان اینکه خرید حمایتی مرغ از سه روز گذشته در استان‌های تولیدکننده عمده آغاز شده است، گفت: تولیدکنندگان نگرانی در این خصوص نداشته باشند.

«محسن سلامی» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار درباره اخباری مبنی بر اینکه مرغ روی دست تولیدکنندگان باقیمانده است، افزود: از یک ماه گذشته تاکنون تولید مرغ رو به افزایش بوده بنابراین از زمانی که مشکل مازاد مرغ در کشور مطرح شد، شرکت پشتیبانی امور دام کشور از سه روز گذشته عملیات خرید را در چهار استان پرتولید مانند گلستان، گیلان، مازندران و ایلام آغاز کرده است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور تصریح کرد: اکنون نیز بخشنامه خرید حمایتی مرغ مازاد از تولیدکنندگان سراسر کشور به ادارات جهاد کشاورزی و ادارات پشتیبانی امور دام استان ها ابلاغ شده است بنابراین تولیدکنندگان هیچ دغدغه ای نداشته باشند. 

وی اظهارداشت: مرغ مازاد به هر میزان که باشد، شرکت پشتیبانی امور دام کشور این محصول را به قیمت مصوب از تولیدکنندگان خریداری می کند بنابراین هر تولیدکننده ای که تصور می کند نمی تواند مرغ تولیدی خود را در بازار به فروش برساند با مراجعه به اداره کل پشتیبانی استان خود و طبق روال سنوات گذشته با نرخ های مصوب خریداری خواهد شد.

سلامی با تاکید براینکه هیچ محدودیتی برای تحویل گیری و خرید مرغ مازاد تولید داخل نداریم گفت: نرخ مصوب برای هر کیلوگرم مرغ ۳۰ هزارتومان و برای نژاد آرین ۳۳ هزار و ۳۶۰ تومان تعیین شده است و تولیدکنندگان می توانند با این نرخ ها تولیدات خود را تحویل ادارات کل پشتیبانی استان بدهند.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور با بیان اینکه وضعیت ذخایر گوشت مرغ کشور تکمیل است گفت: وقتی مرغ داخلی با مازاد تولید روبروست به این معناست که ذخایر ما اشباع است و مشکلی در خصوص ذخایر محصولات پروتئینی در شرکت پشتیبانی امور دام نداریم.

به گفته وی، از ابتدای اسفندماه سال ۱۴۰۰ تاکنون نیز برای تنظیم بازار گوشت مرغ، بیش از ۵۰ هزارتن مرغ منجمد به بازار سراسر کشور با قیمت مصوب کیلویی ۲۰ هزارتومان عرضه شده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار