لایروبی و ترمیم زهکش D26 شبکه شهید رجایی آغاز شد

تاریخ انتشار: یکشنبه 21 فروردین 1401 | 10:42 ق.ظ
لایروبی و ترمیم زهکش D26 شبکه شهید رجایی آغاز شد مدیرعامل شرکت بهره برداری از سد، نیروگاه و شبکه های آبیاری زهره و جراحی از آغاز عملیات لایروبی، ترمیم و احیای کانال زهکش D26 واقع در شبکه آبیاری شهید رجایی امیدیه خبر داد.

 حمد دریس گفت: این زهکش دچار انسداد شده بود و عملا کارایی خود رو از دست داده بود که با برنامه ریزی و تلاش کارکنان واحد تعمیرات شرکت همزمان به عملیات لایروبی، احیاء و ترمیم شد.

مدیر عامل شرکت ادامه داد: شبکه شهید رجایی یکی از قدیمی ترین شبکه های این شرکت است که زهکش D26  بدلیل اینکه در معرض سیلاب­های فصلی قرار دارد دچار انباشت لای و رویش پوشش گیاهی زیادی شده و عملا خروج زه آب با مشکلاتی روبرو شده است.

وی افزود: بر اثر فرسایش و انباشت لای این زهکش شکل اولیه خودش را از دست داده بود. با مطالعه فراوانی که جهت بهبود و بازطراحی آن انجام شده و با آغاز عملیات اجرایی آن، احتمالاً انجام کار حدود یک ماه به طول بیانجامد.

 

وی در پایان گفت: از این منظر که این زهکش که وظیفه جمع­آوری زه­آب های اراضی روستاهای تنگ جعفر و بحریه را دارد بسیار مهم و حیاتی است و امیدواریم در سال جاری با همت کارکنان و طبق برنامه­ریزی­های انجام شده زهکش ها و تاسیسات فرسوده ترمیم و بهسازی شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار