آسمان غبارآلود نقاط مختلف ایران/ ورود گرد و خاک از روز چهارشنبه به کشور

تاریخ انتشار: یکشنبه 21 فروردین 1401 | 11:50 ق.ظ
آسمان غبارآلود نقاط مختلف ایران/ ورود گرد و خاک از روز چهارشنبه به کشور رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به حاکمیت جو آرام در سایر نقاط کشور از افزایش وزش باد روی کشور عراق و خیزش گرد و خاک و انتقال آن به غرب کشور خبر داد. صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: یکشنبه (۲۱ فروردین) در دامنه‌های جنوبی البرز […]

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به حاکمیت جو آرام در سایر نقاط کشور از افزایش وزش باد روی کشور عراق و خیزش گرد و خاک و انتقال آن به غرب کشور خبر داد.

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: یکشنبه (۲۱ فروردین) در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در سمنان و شرق تهران همچنین در استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی و برخی مناطق خراسان رضوی ابرناکی و رگبار پراکنده باران، گاهی وزش باد شدید و رعدوبرق رخ می‌دهد.

وی افزود: در برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور نیز وزش باد شدید گاهی گرد و خاک رخ می‌دهد و در جنوب غرب و غرب کشور آسمان غبارآلود است. دوشنبه (۲۲ فروردین) در غالب مناطق کشور جوی آرام حاکم است و در ارتفاعات غرب و جنوب غرب کشور وزش باد و ابرناکی و در نوار جنوبی کشور وزش باد شدید رخ می‌دهد و خلیج فارس و دریای عمان نیز مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: از روز سه‌شنبه (۲۳ فروردین) تا جمعه (۲۶ فروردین) گذر متناوب امواج تراز میانی جو از نوار غربی کشور پیش‌بینی می‌شود. بر این اساس روز سه شنبه در ارتفاعات واقع در شمال غرب و غرب کشور و ارتفاعات البرزمرکزی ابرناکی و رگبار پراکنده رخ‌ می‌دهد. در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل وزش باد گرم جنوبی و افزایش موقتی دما رخ خواهد داد و در سایر مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت.

وی با اشاره به بارش‌های پراکنده در روزهای آتی گفت: چهارشنبه و پنجشنبه (۲۴ و ۲۵ فروردین) علاوه بر ارتفاعات البرز مرکزی در شمال آذربایجان شرقی، برخی مناطق آذربایجان غربی و کردستان، در دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در غرب و جنوب غرب و مناطقی از استان‌های غرب اصفهان، فارس و بوشهر نیز بارش پراکنده رخ می‌دهد، طی این دو روز افزایش وزش باد روی کشور عراق سبب خیزش گردوخاک و انتقال آن به غرب کشور می‌شود که کاهش کیفیت هوا و دید افقی در این مناطق دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۲ فروردین) صاف و در بعد از ظهر وزش باد  با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و طی ‌روز سه‌شنبه ( ۲۳ فروردین) نیمه ابری گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۱ و ۲۲ فروردین) اهواز با دمای ۳۵ و ۳۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و ارومیه و زنجان با  دمای ۴ و  ۶ سانتیگراد، اردبیل ۴ و ۷ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار