در نشست مدیرعامل نیشکر فارابی با معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز مطرح شد؛

آمادگی نیشکر فارابی برای تامین شکر دارویی مورد نیاز کشور/همه صنایع دارویی به استفاده از شکر دارویی ملزم می‌شوند

تاریخ انتشار: یکشنبه 21 فروردین 1401 | 11:08 ق.ظ
آمادگی نیشکر فارابی برای تامین شکر دارویی مورد نیاز کشور/همه صنایع دارویی به استفاده از شکر دارویی ملزم می‌شوند کارخانه شکر دارویی فارابی ظرفیت تولید ۱۵ هزار تن شکر دارویی در سال را دارد که با این ظرفیت اسمی تولید، علاوه بر تامین نیاز داخلی شرکت‌های داروسازی، امکان صادرات نیز وجود دارد.

مدیرعامل کشت و صنعت نیشکر فارابی از توان این شرکت برای تامین نیاز شکر دارویی کشور خبر داد.

 جمال سعودی شنبه ( ۲۰ فروردین ماه) در دیدار معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان این مطلب، گفت: این شرکت تنها تولیدکننده شکر دارویی در خاورمیانه است که توانسته گام مهمی در راستای خودکفایی کشور و بی‌نیازی از واردات شکر دارویی بردارد.

وی نیاز کشور به شکر دارویی را ۱۲ هزار تن در سال عنوان کرد و افزود: کارخانه شکر دارویی فارابی ظرفیت تولید ۱۵ هزار تن شکر دارویی در سال را دارد که با این ظرفیت اسمی تولید، علاوه بر تامین نیاز داخلی شرکت‌های داروسازی، امکان صادرات نیز وجود دارد.

مدیرعامل کشت و صنعت نیشکر فارابی ادامه داد: در حال حاضر سه هزار تن شکر دارویی در این شرکت تولید می‌شود که امیدواریم با حمایت ها و پیگیری معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اهواز این ظرفیت افزایش یابد.

شکر دارویی از تولیدات اصلی و راهبردی شرکت توسعه نیشکر است که در دنیا شرکت‌های محدودی در اروپا، آمریکا، چین و برزیل این محصول را تولید می‌کنند که با بهره برداری از کارخانه شکر دارویی، ایران نیز در رده تولید کنندگان مهم این محصول در دنیا قرار گرفته است.

الزام صنایع دارویی برای استفاده از شکر دارویی

در ادامه این نشست، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اهواز از تولید شکر دارویی و تامین نیاز شرکت‌های داروساز از سوی نیشکر فارابی قدردانی کرد و گفت: خوشبختانه با هدف تنوع و توسعه محصول و ایجاد ارزش افزوده و همچنین جلوگیری از وابستگی کشور، این محصول دارویی در نیشکر فارابی، تولید شده است که جای قدردانی دارد.

دکتر رضا گنجی در ادامه بر الزام صنایع دارویی برای استفاده از شکر دارویی تاکید کرد و اظهار داشت: برای حل این مسئله مکاتبات و پیگیری‌هایی با وزارت بهداشت و سازمان غذا و داروی کشور انجام می‌دهیم تا صنایع دارویی کشور به استفاده از این محصول دارویی ملزم شوند.

بهره‌وری در صنعت نیشکر با تولید دانش‌بنیان

در ادامه این نشست، دکتر سید محمدعلی نوری مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو نیز گفت: باید از طرح‌های دانش‌بنیان برای افزایش بهره‌وری در صنعت نیشکر به صورت مطلوب و شایسته ای استفاده شود.

وی با بیان اینکه چند سالی است که «تولید» با تدبیر رهبر انقلاب به عنوان شعار سال انتخاب می‌شود، یادآور شد: امسال نیز رهبر انقلاب بر تولیدِ دانش‌بنیان بر مبنای اشتغال‌آفرینی تاکید فراوانی داشتند به همین دلیل این شرکت باید با بهره‌گیری از محققان و پژوهش‌گران دانشگاه های استان، تلاش‌های موثری برای بهره‌وری نیشکر در همه بخش‌ها انجام دهد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار