اخلالگران در بازار خوزستان به دادستان و پلیس اقتصادی معرفی می شوند

تاریخ انتشار: یکشنبه 21 فروردین 1401 | 10:25 ق.ظ
اخلالگران در بازار خوزستان به دادستان و پلیس اقتصادی معرفی می شوند دکتر فتوحی گفت: متاسفانه در برخی موارد تشکل های صنفی به دنبال منافع خود بوده و باعث اختلال در بازار می شوند.در همین راستا از پلیس اقتصادی خواسته شده تا با اخلالگران بازار بصورت جدی برخورد کند.

 شنبه ۲۰ فروردین ماه، اولین نشست تنظیم بازار استان در سال ۱۴۰۱ به ریاست دکتر فتوحی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری خوزستان و با حضور دستگاههای اجرایی ذیربط در سالن جلسات این معاونت برگزار شد.

آقا رضا فتوحی بیان کرد: متاسفانه برخی مدیران با عملکرد  ضعیف خود بر علیه مردم  عمل می کنند، مردم توقع دارند به آن ها کمک شود .
وی گفت: اگر مدیران به وظایف خود به درستی عمل کنند این مشکلات در بازار ایجاد نمی شود، در طول ۶ ماهی که در این سمت هستم برخی ادارات و تشکل های صنفی به وظایف خود عمل نمی کنند به عنوان مثال کشتارگاه ها تسهیلات و امکانات دریافت می کنند اما برای رفاه حال مردم کار نمی کنند.

وی در ادامه افزود: سازمان جهاد کشاورزی موظف است لیست مرغداریهایی که در بهمن و اسفند ماه سال ۱۴۰۰ جوجه ریزی نموده اند را با جزئیات کامل به معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری اعلام نماید.
دکتر فتوحی در ادامه گفت: اداره کل دامپزشکی استان نیز باید لیست مرغداری هایی که از تاریخ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ به بعد مرغ زنده به کشتارگاه های استان تحویل داده‌اند را به این معاونت اعلام نمایند.
فتوحی اضافه کرد: اعضای کارگروه تنظیم بازار استان و تشکل های صنفی و خصوصی موظفند هر دو روز یکبار گزارشی از اقدامات و پیشنهادات خود را به صورت مکتوب به این معاونت اعلام نمایند.
معاون استاندار گفت: سازمان جهاد کشاورزی در راستای تامین مرغ منجمد در ایام ماه مبارک رمضان نسبت به تخصیص سهمیه مرغ منجمد به تعاونی‌های مصرف کارکنان دولت موسسات خیریه و مساجد در سطح استان به اندازه نیاز اقدام نماید و نیز کشتارگاههای مرغ استان موظفند نسبت به انجام کشتار مرغ زنده در حد نیاز استان به صورت روزانه اقدام نماید.
فتوحی اظهار داشت: متاسفانه در برخی  موارد تشکل های صنفی به دنبال منافع خود بوده و باعث اختلال در بازار می شوند.در همین راستا از پلیس اقتصادی خواسته شده تا با اخلالگران بازار بصورت جدی برخورد کنند.

دکتر فتوحی در خصوص تعیین تکلیف میوه های باقی مانده پایان سال گفت: سازمان تعاون روستایی بر اساس بخشنامه اعلامی با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی استان اقدامات لازم را به عمل آورده و با سازمان مرکزی مکاتبات لازم را انجام و نتیجه را در جلسه آتی کارگروه تنظیم بازار ارائه نمایند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با ابراز نارضایتی از تعطیلی کشتارگاههای خوزستان در ایام عید نوروز امسال با بیان اینکه کشتارگاه های خوزستان در کشتار و توزیع مرغ بسیار ضعیف عمل می کنند و همکاری ندارند گفت:اجازه نمی دهیم کشتارگاه ها در بازار اخلال ایجاد کنند.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان افزود: با وجود  اینکه مصوب شده بود کشتارگاههای خوزستان در ایام نوروز کشتار داشته باشند ولی تمام کشتارگاههای استان در ایام نوروز با اقدام به تعطیلی از کشتار امتناع کردند و ۲ روز قبل از تعطیلی بازار کشتارگاهها را تعطیل کردند به همین دلیل مرغ منجمد را با ظرفیت بیشتری به فروش رساندیم تا با کمبود مرغ در بازار مواجه نشویم.
علی رحم کریمی بیان کرد: در حال پرونده سازی برای کشتارگاه هایی که مصوبه را اجرا نکردند هستیم، متاسفانه کشتار مرغ در چند روز اخیر در خوزستان بسیار کاهش یافته است لذا از یکم تا ۱۷ فروردین ماه یکهزار و ۲۰۰ تن مرغ منجمد در استان توزیع شد.

مدیر کل پشتیبانی امور دام خوزستان در ادامه این نشست بیان کرد: از اوایل اسفند ماه سال گذشته تا کنون سه هزار تن مرغ منجمد در استان توزیع شده که در فروردین ماه جاری معادل یکهزار و ۴۰۰ تن مرغ منجمد در استان توزیع شد.
حمید بدوی افزود: در سال گذشته هفت هزار و ۵۰۰ تن مرغ منجمد در سطح خوزستان توزیع شد که  معادل چهار سال این میزان مرغ توزیع شده است.
وی گفت: پشتیبانی امور دام استان آمادگی دارد از مرغداران و کشتارگاه هایی که مرغ مازاد دارند مرغ خریداری و ذخیره کند، چهار کشتارگاه استان سردخانه برای ذخیره مرغ را دارند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار