سهم دانشگاه‎ شهید چمران اهواز از پژوهش‌های مناطق نفتخیز جنوب افزایش می‌یابد

تاریخ انتشار: دوشنبه 22 فروردین 1401 | 08:59 ق.ظ
سهم دانشگاه‎ شهید چمران اهواز از پژوهش‌های مناطق نفتخیز جنوب افزایش می‌یابد مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، با اشاره به ظرفیت‌های دانشگاه شهید چمران اهواز از افزایش سهم این دانشگاه در پروژه‌های پژوهشی این شرکت خبر داد.  مهندس علیرضا دانشی در نشست مشترک با سرپرست دانشگاه شهیدچمران اهواز گفت: با توجه به ظرفیت‌هایی که در دانشگاه شهید چمران اهواز در حوزه‌های تخصصی مانند شیمی، مکانیک و […]

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، با اشاره به ظرفیت‌های دانشگاه شهید چمران اهواز از افزایش سهم این دانشگاه در پروژه‌های پژوهشی این شرکت خبر داد.

 مهندس علیرضا دانشی در نشست مشترک با سرپرست دانشگاه شهیدچمران اهواز گفت: با توجه به ظرفیت‌هایی که در دانشگاه شهید چمران اهواز در حوزه‌های تخصصی مانند شیمی، مکانیک و زمین‌شناسی وجود دارد متاسفانه در سال‌های گذشته برای حل مشکلات صنعت از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده نشده است.

وی تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه را در راستای سیاست‌های دولت و وزارت نفت عنوان کرد و اظهار داشت: انتظار داریم مجموعه دانشگاه کارهای سنتی را کنار گذاشته و با تشکیل کارگروه‌های تخصصی و بازدید از تاسیسات و فرآیندهای تولید نفت و گاز نسبت به تولید دانش با هدف ارتقا و نگهداشت تولید همکاری نماید.

مهندس دانشی، تکمیل زنجیره ارزش، دانش‌بنیان نمودن فعالیت‌های مرتبط بالادست و پایین دست صنعت نفت و صدور خدمات فنی را از مهمترین اولویت‌ها برای همکاری مشترک صنعت و دانشگاه‌ عنوان کرد و گفت: با همکاری دانشگاه می‌توان در این عرصه‌ اقدامات موثری انجام داد که نتیجه ارزشمند آن اشتغالزایی، تولید دانش و رونق اقتصاد است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب بر ضرورت پرهیز از خام‌فروشی تاکید کرد و گفت: همانگونه که در صنعت نفت خام فروشی داریم در صنعت پتروشیمی نیز در حال خام فروشی هستیم و برخی کشورهای همسایه با واردات محصولات پالایشگاهی و پتروشیمی ما به قیمت ارزان، پس از ایجاد ارزش افزوده آنها را به قیمت بالاتری به کشور ما صادر می‌کنند.

وی با بیان اینکه پتروشیمی‌ها توان بالایی در سرمایه‌گذاری دارند گفت: با ایجاد شهرک های تولید محصولات شیمی طبق برآوردهای اولیه می‌توان برای حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر شغل ایجاد نمود که در این زمینه دانشگاه می‌تواند در بررسی ابعاد آن مشارکت نماید.

در این نشست رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: نیاز صنعت نفت در دو حوزه سطح‌الارض و زنجیره ارزش است که دانشگاه شهید چمران اهواز با توجه به ظرفیت‌های بالایی که دارد می‌تواند در این عرصه کمک کند.

دکتر محمد گلستانباغ با تاکید بر استفاده از فناوری‌های روز گفت: در صنعت نفت زمینه کار زیادی وجود دارد و دانشگاه شهید چمران اهواز می‌تواند هاب زنجیره ارزش صنعت نفت شود.

در این نشست دکتر آخوندعلی سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز نیز بر همکاری با مناطق نتفخیز جنوب تاکید و برای مشارکت در پروژه‌های پژوهشی مورد نیاز این شرکت اعلام آمادگی کرد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار