با حضور عضو هیأت مدیره و معاون سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند نشست تخصصی بررسی فرآیند ترخیص کالا در گمرک خرمشهر برگزار شد

تاریخ انتشار: چهارشنبه 24 فروردین 1401 | 11:26 ق.ظ
با حضور عضو هیأت مدیره و معاون سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند نشست تخصصی بررسی فرآیند ترخیص کالا در گمرک خرمشهر برگزار شد عضو هیأت مدیره و معاون سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند طی نشستی با بازرگانان و ترخیص کاران کالا که در کمرگ خرمشهر برگزار شد؛ به بررسی مشکلات و فرآیند ترخیص کالا در منطقه پرداخت.

 علی خانی با اشاره به اهمیت گمرکات، بنادر و تجارت در رونق اقتصادی منطقه، گفت: گمرکات به عنوان دروازه ورود و خروج کالا همواره نقش مهم و موثری دارند.

این مقام مسئول ضمن اعلام نقش حمایتی سازمان منطقه آزاد اروند از ترخیص کاران کالا، افزود: ترخیص کاران برای ما هویت و اصالت دارند و باید مشکلاتشان به عنوان افرادی که در جابه جایی کالاهای مورد نیاز مردم نقش اساسی ایفا می‌کنند براساس ظرفیت‌های قانونی مرتفع شود.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند در بخش دیگری از سخنانش به بحث ساماندهی فعالین عرصه ترخیص کالا پرداخت و خاطر نشان کرد: خدماتی که در گمرک منطقه آزاد اروند انجام می شود باید توسط افراد دارای کد صورت گیرد و در ضمن موضوع صدور کارت برای ترخیص کاران را نیز پیگیری می کنیم.

خانی با اشاره به مزایای قانونی تعریف شده برای مناطق آزاد در ارتقای سطح زندگی مردم این مناطق تصریح کرد: قیمت کالاهای وارداتی با رویه های گمرکی مناطق آزاد ابتدا باید به نفع ساکنین منطقه و بعد از آن جاذبه ای برای ورود گردشگران و سرمایه گذاران داخلی و خارجی شود.

عضو هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند همچنین از تشکیل میز قیمت گذاری کالاهای وارداتی با رویه های گمرکی مناطق آزاد در این سازمان به منظور تعیین قیمت عادله خبر داد و افزود: بزودی فروشگاه های عرضه این کالاها مشخص و به مردم منطقه معرفی خواهد شد.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند همچنین افزود: به دنبال فعال و ضابطه مند کردن واردات تجارت خرد و کالای همراه مسافر هستیم.

خانی در پایان به اولویت بندی برای ورود کالا با توجه به نیاز مردم منطقه اشاره کرد و اظهار داشت : بر همین اساس برای بعضی کالاها محدودیت قائل می شویم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار