تعمیر دستگاه های قرائتگر شیب سنج های بدنه سد کارون ۳ انجام گردید

تاریخ انتشار: چهارشنبه 24 فروردین 1401 | 11:16 ق.ظ
تعمیر دستگاه های قرائتگر شیب سنج های بدنه سد کارون ۳ انجام گردید مدیرعامل سد و نیروگاه کارون۳ از تعمیر دستگاه های قرائتگر شیب سنج های بدنه سد کارون ۳ خبر داد.

“سید حمید صالحی” ضمن اعلام این خبر اظهارداشت: جهت رفتارنگاری و کنترل پایداری سد از ابزاردقیق و تجهیزات اندازه گیری ویژه ای استفاده می شود که پارامترهای مختلف موثر در این موضوع را رصد می کنند.

وی افزود: یکی از این دستگاه ها شیب سنج (کلاینومتر) می باشد که میزان انحراف شاغولی دیوار سد را در جهت های مختلف نشان می دهد.

“سروش احمدی” معاونت پایداری سازه سد و نیروگاه نیز در این خصوص گفت: با توجه به حجم بالای اندازه گیری ها در زمان آبگیری و پس از آن، دستگاه های مذکور از کار افتادند که با بررسی های فنی نیروهای داخلی شرکت و بررسی های بعمل آمده از نماینده انحصاری شرکت سازنده مشخص شد که دستگاه های مذکور دارای بردهای الکترونیکی و سنسور بسیار حساس و پیچیده هستند و می بایست در امر تعمیر دستگاه ها دقت نظر فراوان صورت گیرد که با بررسی های دقیق تر مشخص گردید امکان تعمیر این دستگاه ها در ایران وجود دارد.

گفتنی است با توجه به قیمت بالای دستگاه های جدید برای خرید، با حمایت و راهنمائی های مدیر بهره برداری و علاجبخشی سدها و رئیس بهره برداری، ایمنی و پایداری سدهای بتنی، تعمیرات دستگاه های فوق در شرکت مونیر با صرفه جویی مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان انجام گردید.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار