رییس سازمان صمت خوزستان:قیمت درج شده بر روی کالا مبنای تعیین قیمت نهایی باشد

تاریخ انتشار: یکشنبه 28 فروردین 1401 | 09:27 ق.ظ
رییس سازمان صمت خوزستان:قیمت درج شده بر روی کالا مبنای تعیین قیمت نهایی باشد رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: قیمت تولید کننده درج شده بر روی کالاها باید مبنای تمامی قراردادهای فروش و محاسبه ضرایب قیمت تمام شده در حلقه‌های توزیع باشد.

امیر حسین نظری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار بیان کرد: درج قیمت تولید کننده بر روی کالاها از پارسال با دستور این وزارتخانه عملیاتی شده است و انجام ندادن این دستورالعمل از سوی شرکت‌ها و واحدهای صنفی تخلف محسوب می‌شود.

وی گفت: مبنای محاسبه سود و قیمت نهایی کالا برای واحدهای صنفی و مراکز توزیع، قیمت تولید کننده درج شده بر روی کالا از سوی کارخانه‌ها است.

نظری ادامه داد: هیچ واحد اقتصادی و تولید کننده‌ای مجاز به افزایش قیمت تولیدکننده به دلیل ابلاغ این قانون و دستورالعمل نیست.

رییس سازمان صمت خوزستان افزود: در صورتی که قیمت مصرف کننده کالایی با مبنا قرار دادن قیمت تولید کننده و اعمال ضرایب شبکه توزیع، بیش از مصرف کننده قبلی باشد واحد تولیدی و وارداتی مکلف به تعدیل قیمت خود خواهد بود.

وی ادامه داد: اعمال قیمت تولید کننده بر روی کالاها از سوی کارخانجات از پارسال در چهار مرحله انجام گرفت و تمامی واحدهای صنفی، مراکز پخش و کارخانه‌ها ملزم به رعایت این دستور العمل هستند.

نظری بیان کرد: متاسفانه برخی از واحدهای صنفی در سطح خرده فروشی تاکنون اقدام لازم برای درج قیمت مصرف کننده در قفسه و یا بر روی کالا انجام نداده‌اند و سودهایی را بالاتر از قیمت مصوب از خریداران دریافت می‌کنند.

رییس سازمان صمت خوزستان گفت: تمامی واحدهای صنفی و وارداتی و خرده فروشان ملزم هستند که قیمت مصرف کننده را با لحاظ ضرایب سود تعیین شده طبق قانون روی کالاها و یا در واحد صنفی خود درج کنند در غیر اینصورت با فرد خاطی به دلیل رعایت نکردن قانون تعیین شده برخورد جدی خواهد شد.

لحاظ و درج قیمت تولید بر روی کالاها از پارسال به دستور وزارت صمت توسط کارخانه‌ها اعمال شده است اما هنور برخی واحدهای صنفی و مراکز پخش حاضر به اجرای این قانون و فروش کالا با این روش نیستند.

در این روش مصرف کننده می‌تواند قیمت تولید کالا را مشاهده، و از میزان سودی که واحد صنفی دریافت می‌کند نیز مطلع  شود.اجرای درست این روش می‌تواند جلوی بسیاری از تخلفات صنفی و سود دلالان را بگیرد.

در خوزستان ۱۵۰ هزار واحد صنفی وجود دارد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار