رصدخانه ملی آب ایران را‌ه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: دوشنبه 29 فروردین 1401 | 10:14 ق.ظ
رصدخانه ملی آب ایران را‌ه‌اندازی می‌شود مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران و معاون آب و آبفای وزیر نیرو از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی رصدخانه ملی آب ایران خبر داد.

“محمد جوانبخت” در اولین جلسه هماهنگی راه‌اندازی رصدخانه ملی آب که با حضور معاونان، مدیران و کارشناسان شرکت مدیریت منابع آب ایران و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و مدیر رصدخانه آب و انرژی استان خوزستان بعنوان پایلوت استانی برگزار شد، با اعلام این خبر افزود: رصدخانه ملی آب با هدف تجمیع خروجی سامانه‌های اطلاعاتی بخش آب و آبفا، انجام تحلیل‌های تلفیقی، تولید اطلاعات پشتیبان تصمیم‌گیری برای برنامه‌ریزی دقیق منابع و مصارف آب، مدیریت بحران و تنش آبی راه‌اندازی می‌شود.

جوانبخت با اشاره به برنامه‌های وزارت نیرو برای راه‌اندازی رصدخانه آب به منظور تولید اطلس راهنمای داده‌های آب سطحی و زیرزمینی گفت: دسترسی بهنگام و برخط به آمار و اطلاعات صحیح و دقیق آب و نتایج تحلیل آنها امری ضروری برای تصمیم‌گیری درست مدیریتی در بخش آب و آبفای کشور بویژه در شرایط بحرانی است.

وی از مدیران مربوطه خواست با  پیگیری جدی موضوع رصدخانه آب در سطح ملی، حوضه‌های آبریز و استانی به‌عنوان یک ضرورت برنامه‌ریزی و نظامنامه راه‌اندازی رصدخانه ملی را تا ۶ ماه آینده تنظیم کنند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار