منطقه آزاد اروند باید از جایگاهی که قانون گذار در اختیارش گذاشته استفاده کند

تاریخ انتشار: دوشنبه 29 فروردین 1401 | 08:46 ق.ظ
منطقه آزاد اروند باید از جایگاهی که قانون گذار در اختیارش گذاشته استفاده کند رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در نخستین نشست هم اندیشی تأسیس و راه اندازی «ناحیه نوآوری اروند»، گفت: منطقه آزاد اروند باید از جایگاهی که قانون گذار در اختیارش گذاشته همچون دیگر مناطق آزاد؛ استفاده کند.

محمدرضا اسکندری در نخستین نشست هم اندیشی تأسیس و راه اندازی «ناحیه نوآوری اروند» که با حضور اعضای هیأت مدیره، معاونین این سازمان و روسای دانشگاه های منطقه برگزار شد؛ ضمن تأکید بر استفاده از حقوق قانونی مناطق آزاد در رسیدن به اهداف خود، اظهار داشت: منطقه آزاد اروند نباید تبدیل به یک شهرستان در دل استان شود؛ بلکه می بایست با اختیاراتی که قانون به آن داده در پیشبرد اهداف خود گام بردارد.

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت و جایگاه علم در ارتقاء ظرفیت های منطقه، افزود: خوشبختانه در منطقه آزاد اروند ۱۱ دانشگاه مستقر است که اگر در جایگاه خود قرار گیرند، می توانند زمینه را برای ایجاد کسب و کار و توانمند کردن فارغ التحصیلان فراهم کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، تصریح کرد: تشکیل کارگروه مرکز نوآوری منطقه آزاد اروند امکانی برای به دست آوردن جایگاه دانشگاهی منطقه است.

اسکندری یکی از اجزای مهم زیست بوم فناوری کشورها را « ناحیه نوآوری» ارزیابی کرد و اذعان داشت: امیدوار هستیم با تشکیل دو کارگروه و استفاده از تجربیات و مطالعات دیگر شهرها، در تشکیل ناحیه نوآوری به این مهم دست پیدا کنیم.

رئیس هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند، در بخش دیگری ازسخنان با بیان اینکه سهم زیادی از درآمدهای کشور از استان خوزستان تأمین می شود، گفت: در بخش جذب سرمایه گذار بیشترین نگاه ما بر حوزه نفت و گاز جهت ایجاد کسب و کار در منطقه است.

محمد رضا اسکندری، ادامه داد: در همین راستا پروژه ساخت پالایشگاه خوزستان که به مدت ۸ سال معطل مانده بود مجددا با پیگیری های انجام شده می بایست طی زمان بندی ۴ ساله و با ظرفیت تولید ۱۸۰ هزار بشکه در روز به بهره برداری برسد.

مدیرعامل عامل سازمان منطقه آزاد اروند، در تکمیل سخنانش، خاطرنشان کرد: نیاز سنجی در خصوص حوزه های آموزشی مورد نیاز در پالایشگاه مذکور از جمله مواردی است که باید مد نظر متولیان قرار گیرد تا در جذب نیروهای متخصص به کار گیرند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار