دامپزشکی خوزستان نسبت به خرید گوشت قرمز از مراکز غیر مجاز هشدار داد

تاریخ انتشار: سه شنبه 30 فروردین 1401 | 11:37 ق.ظ
دامپزشکی خوزستان نسبت به خرید گوشت قرمز از مراکز غیر مجاز هشدار داد مدیرکل دامپزشکی خوزستان از شهروندان استان به خصوص کلانشهر اهواز خواست برای حفظ سلامتی خود از خرید گوشت غیربهداشتی که در مکان های غیرمجاز و فاقد پروانه عرضه می‌شود خودداری کنند.

دکتر مصطفی کنارکوهی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار افزود:ریشه کنی این معضل بهداشتی در گرو همکاری و همراهی شهروندان با نخریدن گوشت قرمز از مکان های غیربهداشتی و فاقد پروانه فعالیت است.
وی با اشاره به برخورد قانونی با عرضه کنندگان گوشت و کشتار غیربهداشتی دام در خارج از کشتارگاه‌ها اظهار داشت:دامپزشکی با همکاری دستگاه های مسئول تاکنون با عرضه کنندگان گوشت غیربهداشتی در ورودی ها و حاشیه کلانشهر اهواز برخورد داشته ولی تا زمانی که شهروندان از این محل های غیرمجاز گوشت خرید می‌کنند نمی‌توان به صورت قاطع و ریشه‌ای با این معضل برخورد کرد.
مدیرکل دامپزشکی خوزستان در ادامه از آغاز گام نخست طرح جمع آوری فروش دام زنده و کشتار غیرمجاز در منطقه زرگان اهواز خبر داد.
کنار کوهی افزود:با هماهنگی صورت گرفته با دادستانی ، نیروی انتظامی و اجراییات شهرداری اهواز ، مرحله نخست طرح جمع آوری فروش دام زنده و کشتار غیرمجاز در روزهای اخیر در منطقه زرگان اهواز شروع شده است.
وی اظهارداشت:در اجرای این طرح، بزرگترین مرکز کشتار غیرمجاز در منطقه زرگان اهواز شناسایی و پس از اخذ دستور مقام  قضایی استان، کارشناسان دامپزشکی به همراه نیروی انتظامی و اجراییات شهرداری کلانشهر اهواز نسبت به ضبط و توقیف لوازم کشتار و لاشه های موجود در محل و دام های زنده اقدام کردند.
مدیرکل دامپزشکی استان در ادامه گفت: بیش از ۵۰۰ کیلوگرم گوشت کشتار غیر مجاز شامل ( گوسفند، بز، گاو، گاومیش و گوساله) و بیش از۲۰ راس دام سبک، کشف و ضبط شد.
کنار کوهی با بیان اینکه دامپزشکی استان خوزستان با کسانی که بهداشت و سلامت جامعه را به خطر می اندازند هیچ گونه مسامحه ای نخواهد کرد گفت: عزم این اداره کل بر این است که هرچه زودتر این ناهنجاری اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی از سطح همه استان برچیده شود ولی این کار مستلزم همکاری شهروندان است.
 پدیده کشتارغیرمجاز دام و طیور در سطح شهرها و مناطق بین راهی از سال ها پیش وجود داشته است و برخی شهروندان برای خرید ارزان تر گوشت قرمز ، به محل های غیربهداشتی روی آورده‌اند.
قیمت هرکیلوگرم گوشت قرمز(گوساله و گوسفند)در اهواز بین ۱.۶ تا ۲ میلیون ریال  متغیر است در حالی عرضه گوشت غیربهداشتی ۳۰ تا ۴۰درصد کمتر از قیمت مراکز غیرمجاز است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار