ابلاغ دستورالعمل اداری رعایت الگوی مصرف برق در خوزستان

تاریخ انتشار: سه شنبه 30 فروردین 1401 | 10:15 ق.ظ
ابلاغ دستورالعمل اداری رعایت الگوی مصرف برق در خوزستان نحوه مدیریت مصرف برق در ماه‌های گرم تابستان سال جاری به منظور عبور موفق از پیک بار شبکه برق از سوی استاندار خوزستان به تمامی سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌های استان ابلاغ شد.

بنا بر اعلام استانداری خوزستان ، با توجه به مصوبه هیات وزیران درباره لزوم مدیریت مصرف برق در ماه‌های گرم سال و همچنین با توجه به خشکسالی، کاهش تولید نیروگاه‌های برق‌آبی و رشد بار شبکه برق خوزستان طی روز‌های اخیر و پیش بینی تداوم آن در تابستان سال جاری دستورالعمل‌های رعایت الگوی مصرف به دستگاه‌ها و شرکت‌های مختلف استان ابلاغ شد.

بر اساس این گزارش دستگاه‌های مختلف باید گزارش اقدامات را بصورت مستمر به اداره کل مدیریت بحران استانداری ارسال کنند.

از جمله برنامه‌هایی که باید برای رعایت الگوی مصرف برق رعایت شود، برنامه ریزی جهت مدیریت مصرف انرژی و کاهش میزان برق مصرفی آن دستگاه به میزان ۱۰ درصد سال گذشته، تنظیم دمای محیط کار حداقل روی ۲۵ درجه سانتی گراد و نظارت بر زمان کار و خاموش کردن سامانه‌های سرمایشی و روشنایی غیر ضروری در خارج از ساعات، استفاده از روشنایی طبیعی در مکان‌های اداری دارای نور، شناسایی دستگاه‌های تولید رمز ارز در ادارات (در صورت وجود) و معرفی خاطیان به مراجع قضایی توسط واحد‌های حراست است.

همکاری صنایع جهت مدیریت میزان مصرف برق در فصل تابستان، ممنوعیت و عدم صدور مجوز جهت برگزاری مراسمات و جشن‌هایی که نیاز به نورپردازی و فضای چراغانی دارند نیز نیاز است.

گروه‌هایی متشکل از شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق استان و اهواز نسبت به کنترل و نظارت بر اجرای دقیق الگوی مصرف برق در استان تشکیل شود و نتیجه به صورت مستمر به استانداری گزارش داده شود.

سال گذشته نیز خوزستان شرایط خشکسالی را پشت سر گذاشت و پیش بینی می‌شود امسال نیز استان با توجه به آورد کم آب پشت سد‌ها با خشکسالی مواجه باشد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار