توسعه منطقه آزاد اروند بر مبنای یافته های علمی محقق می شود

تاریخ انتشار: سه شنبه 30 فروردین 1401 | 08:53 ق.ظ
توسعه منطقه آزاد اروند بر مبنای یافته های علمی محقق می شود رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در نشست با اصحاب رسانه، گفت: برای توسعه منطقه می بایست همه فعالیت ها را بر مبنای یافته های علمی شکل دهیم.

محمدرضا اسکندری ظهر دیروز در جمع خبرنگاران ضمن تأکید بر نقش اشتغالزایی در توسعه منطقه و جلوگیری از مهاجرت شهروندان، اظهار داشت: راه اندازی پالایشگاه خوزستان با سرمایه گذاری ۶ میلیارد یورو وبا ظرفیت تولید ۱۸۰ هزار بشکه در روز که با مشارکت طرف چینی احداث خواهد شد؛ زمینه اشتغال مستقیم برای ۴ هزار نفر را در پی خواهد داشت.

وی همچنین احداث پایانه صادراتی شلمچه را یکی دیگر از ظرفیت های پیش روی توسعه در منطقه دانست و افزود: پایانه مذکور با سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیارد ریال در فاز نخست نیز فرصت شغلی برای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر ایجاد خواهد کرد که گام بسیار مهمی در توسعه منطقه و جلوگیری از مهاجرت شهروندان، خواهد بود.

اسکندری در پاسخ به تعیین و تکلیف دو اداره کل شکل گرفته در منطقه( اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان) و نقش و عملکرد آنها، توضیح داد: در حال حاضر ۲ کارگروه ماده ۶۵ قانون مناطق آزاد توسط معاون حقوقی رئیس جمهور و کارگروه پیگیری مسائل ویژه استان با هدف رفع مشکلات تشکیل شده که اگر ماده ۶۵ و حاکمیت مناطق آزاد اجرایی نشود،ادارات کل فعلی را منحل می کنیم چراکه بدون تصویب این ماده قانونی ادرات کل معنایی ندارند و مشکلات را بیشتر خواهند کرد.

رئیس هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص بکارگیری نخبگان بومی منطقه، گفت: کارگروه های مختلفی را تشکیل داده ایم که بدون تردید پیگیری هایی که قرار است در آنها صورت گیرد را با حضور نخبگان بومی انجام می دهیم.

محمد رضا اسکندری در بخش دیگری از سخنانش اعتباری بالغ بر ۲۰۰ هزار میلیارد ریال برای ایجاد زیرساخت های بعضا عمرانی آبادان و خرمشهر را لازم دانست و افزود: اگر پرداخت این مبلغ بیشتر از سه سال ادامه پیدا کند، دچار تورم شده و نمی توانیم به نتیجه برسیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه برای توسعه منطقه می بایست همه فعالیت ها را بر مبنای یافته های علمی شکل دهیم، خاطرنشان کرد: از ابتدای شروع کارمان به دنبال این مهم بودیم که ناحیه فن‌آوری اروند و توجه به تولید بر پایه دانش جز الویت های سازمان منطقه آزاد اروند، قرار گیرد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند همچنین با توجه به سوال خبرنگاری که معتقد بود این سازمان آرایش انتخاباتی به خود گرفته است، گفت: چنین اتفاقی رخ نداده و نخواهد افتاد و اگر نیرویی بخواهد در این کارزار شرکت کند؛ به هیچ عنوان اجازه استفاده و بهره برداری از سازمان منطقه آزاد اروند به او داده نخواهد شد.

راه اندازی داروخانه هلال احمر در منطقه، برگزاری کنسرت ها و جشن های نشاط اجتماعی، فراهم نمودن بستر ورود دانشجویان خارجی به منطقه، پرداختن به مباحث گردشگری بویژه گردشگری آبی و … از دیگر مباحثی بود که توسط اصحاب رسانه مطرح و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند به آنها پاسخ داد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار