رئیس کل دادگستری خوزستان:

دستگاه قضایی خوزستان از تولید و اقتصاد مقاومتی حمایت می‌کند

تاریخ انتشار: سه شنبه 30 فروردین 1401 | 11:07 ق.ظ
دستگاه قضایی خوزستان از تولید و اقتصاد مقاومتی حمایت می‌کند رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: دستگاه قضایی استان وظیفه خود را محدود به رسیدگی به پرونده‌های قضایی نکرده و از تولید، اشتغال‌آفرینی و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی حمایت می‌کند.

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: دستگاه قضایی استان وظیفه خود را محدود به رسیدگی به پرونده‌های قضایی نکرده و از تولید، اشتغال‌آفرینی و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی حمایت می‌کند.
دکتر علی دهقانی در دیدار با مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر استان، اظهار داشت: اعتقاد ما بر این است هرکجا که شاهد تلاش یک مدیر خدوم و مجموعه پرتلاش هستیم، نباید حمایت‌های قانونی خود را دریغ کنیم و یا منتظر وقوع یک اتفاق و برخورد با پدیده مجرمانه باشیم.
وی ادامه داد: به واسطه وقوع صنایع مختلف در استان خوزستان، عرصه خدمتگزاری و خدمت‌رسانی در این استان نیز بسیار گسترده است و مدیریت این صنایع با حجم بالای کارکنان کاری حساس و دشوار است که نیاز به تخصص و توجه دارد.
دکتر دهقانی گفت: در صنعت نیشکر که سهم تاثیرگذاری در بودجه کشور دارد، کسب بیشترین سوددهی و بهره‌وری در کنار توجه به رفاهیات کارکنان، نیاز به مدیریت جهادی و از سوی دیگر نیاز به حمایت دارد و دستگاه قضایی حمایت‌های قانونی خود را از این صنعت دریغ نخواهد کرد.
وی بیان داشت: در هر جامعه‌ آسیب‌های اجتماعی و جرائمی وجود دارد اما تحقیقات نشان می‌دهد که منشاء اغلب این جرائم و آسیب‌ها مشکلات اقتصادی است و حمایت از تولید و صاحبان آن می‌تواند کمک قابل توجهی به کاهش مشکلات اقتصادی کند.
دکتر دهقانی با بیان این که نباید چرخ تولید متوقف شود، گفت: کارکنان نیز نیاز به حمایت دارند و کارفرمایان نباید با کم توجهی به این قشر زحمتکش، موجب کاهش انگیزه های آنان شوند.
وی با تاکید بر استفاده از داوری‌های تخصصی، تصریح کرد: در صورت وجود اختلافات صنفی، داوری‌های تخصصی می‌تواند به مراتب اثرگذارتر از تشکیل پرونده در دستگاه قضایی باشد چراکه رسیدگی به اختلافات در نهادهای داوری هم زمان کمتری را صرف می‌کند و هم می‌تواند برای طرفین نتیجه بخش‌تر باشد.
دکتر دهقانی گفت: برخی اوقات نیز ممکن است پرونده‌هایی علیه برخی صنایع و شرکت‌ها تشکیل شود که نگاه به این پرونده‌ها و اخذ تصمیم در دستگاه قضایی، با رعایت اولویت حفظ حقوق بیت‌المال است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار