کشت تابستانه در دشت آزادگان ممنوع شد

تاریخ انتشار: سه شنبه 30 فروردین 1401 | 11:34 ق.ظ
کشت تابستانه در دشت آزادگان ممنوع شد مدیر جهاد کشاورزی دشت آزادگان از ممنوعیت کشت تابستانه در این شهرستان خبر داد. حبیب بدوی اظهار کرد: با توجه به بحث خشکسالی در حال حاضر کشت تابستانه چه محصولات کم‌آب‌بر و چه پرآب‌بر توسط سازمان آب و برق ممنوع اعلام شده است. وی افزود: ما هر ساله با سازمان آب و برق تفاهم‌نامه‌ای امضا […]

مدیر جهاد کشاورزی دشت آزادگان از ممنوعیت کشت تابستانه در این شهرستان خبر داد.

حبیب بدوی اظهار کرد: با توجه به بحث خشکسالی در حال حاضر کشت تابستانه چه محصولات کم‌آب‌بر و چه پرآب‌بر توسط سازمان آب و برق ممنوع اعلام شده است.

وی افزود: ما هر ساله با سازمان آب و برق تفاهم‌نامه‌ای امضا می‌کنیم که طبق این تفاهم‌نامه، سازمان آب و برق استان بازه آب شبکه یا رودخانه هر شهرستان را بررسی و به ما اعلام می‌کند که ذخایر آب وجود دارد یا خیر.

بدوی تصریح کرد: اگرچه تا کشت تابستانه فرصت وجود دارد اما ما در وضعیت بحرانی هستیم و ذخایر آب وجود ندارد.

مدیر جهاد کشاورزی دشت آزادگان تصریح کرد: در خصوص حمایت از کشاورزان برای عدم کشت، برنامه‌ای وجود دارد اما هنوز در این زمینه برنامه‌ای به ما ابلاغ نشده است و تنها توسط سازمان آب و برق به کشاورزان توصیه شده که با توجه به نبود آب نسبت به کشت تابستانه اقدام نکنند و در تامین آب بحث دام نیز برنامه‌ای اعلام نشده است.

در این راستا شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری کرخه و شاوور نیز در روزهای اخیر اعلام کرد: با توجه به خشکسالی و کمبود شدید منابع آبی و همچنین بر اساس مصوبات استانی، بنرهای اطلاع‌رسانی با موضوع ممنوعیت کشت‌های تابستان ۱۴۰۱ در مناطق روستایی تحت پوشش شبکه آبیاری کوثر، مرکز خدمات جهاد کشاورزی الهایی و مرکز خرید گندم در حوزه مرکزی شرکت آبیاری کرخه و شاوور، نصب و در دید عموم قرار گرفته است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار