بازگشت کودکان کار خوزستان به چرخه تحصیل

تاریخ انتشار: چهارشنبه 31 فروردین 1401 | 10:39 ق.ظ
بازگشت کودکان کار خوزستان به چرخه تحصیل سرپرست اداره کل بهزیستی خوزستان: در سال گذشته موفق شدیم همه کودکان کار پذیرش شده در مراکز بهزیستی را به چرخه تحصیل بازگردانیم.

مهران کریمیان با اشاره به شناسایی یک هزار و ۲۰۰ کودک کار در خوزستان و ارائه خدمات به آن‌ها گفت: با تلاش همکارانمان در بهزیستی و مراکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده، همه کودکان کار بازمانده از تحصیل پذیرش شده در مراکز بهزیستی به چرخه تحصیل بازگردانده شدند.

وی با بیان اینکه براساس آیین نامه مصوبه سال ۱۳۸۴ هیات وزیران، بهزیستی در کنار ۱۱ دستگاه، فرآیند ساماندهی کودکان کار و خیابان را در کلانشهر‌ها به عهده دارد، افزود: در حال حاضر علاوه بر ۲ مرکز روزانه کودک کار، یک مرکز شبانه روزی نیز در اهواز فعال است.

به گفته کریمیان؛ از سال ۸۶ مراکز نگهداری از کودکان کار و خیابان به صورت غیردولتی با هدف پیشگیری و برطرف کردن مخاطرات و آسیب‌های ناشی از حضور و کار کودک در خیابان، بازتوانی کودکان کار و خیابان و خانواده‌های آن‌ها از طریق افزایش توانایی‌های تحصیلی و حرفه‌ای و ارتقاء مهارت‌های سازگاری کودک و افزایش توانایی‌های شغلی، مالی و سرپرستی در خانواده و ارتقاء کیفیت زندگی کودکان و خانواده آن‌ها راه اندازی شد.

سرپرست اداره کل بهزیستی خوزستان تورم و تبعات اقتصادی ناشی از آن را علت رشد کودکان کار در کلانشهر‌ها دانست و ادامه داد: تمرکز سازمان بهزیستی همواره بر توانمندسازی مبتنی بر مددکاری اجتماعی در همه ابعاد زندگی کودک اعم از سلامت، تغذیه، آموزش و… بوده، اما توانمندسازی یکباره حاصل نمی‌شود و فرآیندی زمانبر و نیازمند همکاری آحاد جامعه است.

این مقام مسئول بر لزوم آگاه‌سازی آحاد جامعه نسبت به پیامد‌های حضور کودکان در خیابان تاکید و عنوان کرد: از عموم مردم خواهشمندیم با خودداری از پرداخت وجوه نقدی به کودکان کار و خیابان ما را در حل این معضل پیچیده یاری کنند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار